Hoppa till innehåll

Självmord

Fusion

Rekommendera inlägg

• Svar 150
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Tack för stödet, NesseN & Fusion. ^^

Hewitt, jag har då inte sagt vilken anledning varför jag kände depression. Men jag har ändå upplevt en liten bit av det. Kanske inte av hela kakan dock. Det finns många människor som säkert har haft depression om och om igen och känt sig bedrövliga.

Jag försöker inte jämföra såsom du gör hela tiden Hewitt. Tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man kan självklart få en depression utan egentlig anledning utan att vara sjuk på något sätt. det händer. plötsligt kan man bara känna att livet suger, man orkar inte någonting, man känner för att strunta totalt i allt och bara vara för sig själv. men det är inte alltid man får vara ifred, inte för att kompisarna på något sätt menar något taskigt utan tvärtom, men det kan bli irriterande och man blir sur och anmärker och gnäller på allt och alla. men man måste få vara det ibland. man kan inte hela tiden vara alla till lags, glad, trevlig schysst och allt annat man förväntas vara. och man måste även försöka få de runtomkring en att man behöver vara ifred ett tag.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte riktigt förstått begreppet "deppresion",är det som du sa,att man blir typ irriterad av en liten sak?

Att man är trött på livet?

Att vara deprimerad är inte synonymt med att vara trött på livet. Depression är synonymt med nedstämdhet, "att vara nere".

Att vara deprimerad är som att tycka att livet är en börda, men man måste inte vilja ta sitt liv för att kalla sig deprimerad. Självmordsbenägenhet hör ofta, men inte alltid, ihop med depression.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hhmm..vad som gjorde att jag mådde dåligt..typ allt..säg nåt bara.. hela jäkla livet var bara skit.. ingen gillade mig.. det tyckte jag iallafall. jag var bara så trött på livet..kom på jätteledsna saker och sånt

då e vi två :cry:

för jag har också det där problemet

(vet du inte har men försöker förklara att jag har det där problemet) :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att så många människor är deprimerade...

Exact,monga tar sjelvmord eftersom att de seger att Sverige e ett land med mycket regn,vissa gillar inte regn och ner dom ser de so bler dom lesna Redigerat av snubben
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för stödet, NesseN & Fusion. ^^

Hewitt, jag har då inte sagt vilken anledning varför jag kände depression. Men jag har ändå upplevt en liten bit av det. Kanske inte av hela kakan dock. Det finns många människor som säkert har haft depression om och om igen och känt sig bedrövliga.

Jag försöker inte jämföra såsom du gör hela tiden Hewitt. Tyvärr...

folk vet ingenting, dem går runt och tycker dem är så bedrövliga men dem vet ingenting, dem hatar sitt perfekta liv utan anledning? dem kanske borde få testa på och känna hur ett riktigt "svårt" och "jobbigt" liv är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...