Jag vet att det är svårt,man stänger allting,men till slut så märker anhöriga att man mår dålig och kanske man till och med märker att du eller vem som helst är självmords benägen.
Självmord
min morsa fick ju reda på det tack vare att en kompis (jag hade visat ämnet för nåra kompisar) blev orolig att jag skulle ta självmord så han sa det till sin morsa. som ringde till skolan som ringde hem till mig..
↗ till inläggetÄr det "föbjudet" att ta självmord? alltså kan man få straff eller nåt för självmordsförsök?
skulle aldrig kunna ta mitt liv... tål inte smärta
Om man vill komma till himlen får man inte döda en människa, självmord räknas som att döda en människa, så det blir ingen himmel för de som tar självmord.
ja känner en vars son tog självmord med ett haggel gevärr o han vett itte äns varför :(
ibland vill jag ta självmord men det är det att jag är rädd att ja inte ska komma till himmlen och att mina kopisar är kvar på jorden medan jag är där dom inte kan se mig :(
En på min skola tog självmord :(
Varför tog han självmord?
Var han mobbat eller vadå?
om jag blir mobbad så tänker jag garanterat att ta självmord.. orkar inte att nått händer mig. typ mobbning.. för jag har tröttnat på allt..
Låter som du är trött på livet.
Men man måste ju kämpa i livet,allt är inte dans på rosr.
Många kändisar har blivit mobbade under barn-ungsdomen som t.ex USA:s president Georg Bush,han var mobbat i skolan och titta vilken post han har idag.
Ozzy var också mobbad, kolla på honom nu! Bäst!
Fusion. En dans på rosor låter ju att göra ont..
Varför det?
Ta inte det bokstavligt ifall det är det du gör.
hahahaha..
ja tänker under inga omständigheter ta sj mord
Ännu en som ska ta självmord...
Jag ville en gång.Mådde så j*vla dåligt :(
Men jag ändrade mig precis innan att jag skulle göra det.Jag skulle hoppa ut ur bilen på Öresundbron,och kasta mig i vattnet och dränka mig själv.Men nej,jag kunde inte,jag är en riktig fegis så...Nepp,och nu vet jag att väldigt många respekterar mig.
Nu går vi igenom detta en gång för alla, de som skriver att de ska ta självmord på ett forum vågar inte göra det.
Vågar man verkligen göra det säger man det inte till någon.
Men tänk om att innerst inne så vet man att man kan få hjälp...
Mja... Har aldrig haft några såna planer.
Nån på vår skola försökte ta livet av sig via nån gasventil i kemin, men han blev nog bara yr.
För ungefär 2 dagar sen tog två ungdomar självmord,eller det var det polisen misstänkte.
Sen hittade man ett brev där man misstänkte att det var avskeds brev,och när man tänker på sånt då är det väldigt sorglig!
Någon på våran skola har också försökt att ta livet av sig. Jag tänker inte ta självmord, det är bara dumt!