Hoppa till innehåll

För Dyrt?!


HackerMattsson
 Dela

Rekommendera inlägg

Är 800kr för en tröja JÄVLIGT DYRT? Tycker du det kan ju både du och morsan gå o hänga er! Visst, det är litet pengar, men om alla polare använder märkeskläder vill man ju inte vara efter. Vi är inte precis fattiga i min familj, vi brukar åka utomlands en gång om året, och dessutom delar jag ut reklam och får drygt 1500 kr/månaden själv. JAG tycker att jag har råd, är 15 år och bor ju hemma, och behöver ju lixom inte betala några räkningar. Det försöker jag förklara för morsan men hon fattar ju f*n inte! Varför inte roa sig och köpa fina kläder NU när jag är 15 och inte behöver lägga ut pengar på så väldigt mycket annat? NÄ, pengar ska man spara på. Vill dessutom skaffa mig en iPod Nano och har ju råd om jag sparar i ca. 3 månader. Men nej då! Man borde spara på pengarna och köpa billigare kläder och saker. Morsan tycker att det är smartare att köpa 10 tröjor för ca. en hundring styck istället för att köpa en riktigt snygg för 800 kr. Fattar det inte, jag använder ju inte spec. mycket kläder, behöver inte så mycket. Man använder ett par jeans en vecka och ca. 2 st tröjor på en vecka. Då räcker det med att köpa en tröja åt gången och låta den vara lite dyr än att köpa 10 billiga! Eller vad tycker ni?! Hoppas det är många därute som håller med!

 

/ Mattsson

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

800 för en tröja är dyrt.

Om du bara vill ha det för att hänga med tycker jag att det är du som kan hänga sig, bara döda fiskar flyter med strömmen.

Du säger att ni har mycket pengar, men ändå får du inte köpa det du vill.

Jag tycker personligen att du ska få köpa din Ipod om du sparat ihop till den själv, det är en självklarhet.

Däremot är jag som bekant inget större f*n av märkeskläder, jag föredrar att man prioriterar kvalitet före märke.

Sedan måste jag såga din mamma om hon tycker att du ska köpa långtröjor för 100:- st, sådana håller verkligen inte bra kvalitet, det kan man förstå direkt.

T-shirts kan man köpa billigt om man ska ha under en långtröja eller bara som slöarkläder hemma, gå på t.ex. Intersport så kan du köpa billiga.

Långtröjor lägger jag mycket sällan mer än 500 på (Lövenhoods kostar 499) & det finns snygga tröjor på Dressmann & ibland på Kappahl för en mänsklig summa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du är tillräkligt gamal att själv får bestäma vad du ska köpa ;) ta ett snak med din mor om den saken.

 

Jag tycker att 800:- för en tröja är dyrt, & om du köper en tröja för att alla dina kompisar gör det. Det var nog det trögaste jag har hört, så om du köper billiga kläder så vill dom inte vara med dig eller? tänk lite för F**

 

Själv köper jag alldrig tröjer för 800:- st även att mina kompisar gör det, men alla gillar mig iaf fast jag inte går omkring i svin dyra kläder

Redigerat av Star-Basse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vem f*n köper en tröjja för 800 när man är 15 år? vem f*n bryr sig om att den kosta 800 om något år? vadå bortkastade pengar, då kan man lika gärna köpa 3 för samma pris, och ändå få en del "snygga" tröjjer för de priset 800 kostar en jacka och jeans, men en tröja, nja då är man blåst, om det inte villsäga är någo specielt med den så man kan hänga den på väggen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Personligen skulle jag aldrig köpa en tröja för så mycket pengar, men om du använder pengar som du själv tjänat ihop så ser jag det inte som ett problem, det är bara motivet till varför du köper tröjan. Det är inte riktiga kompisar om de inte vill vara vän med en bara för att man har en tröja som kostar någon hundralapp mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vem f*n köper en tröjja för 800 när man är 15 år? vem f*n bryr sig om att den kosta 800 om något år? vadå bortkastade pengar, då kan man lika gärna köpa 3 för samma pris, och ändå få en del "snygga" tröjjer för de priset 800 kostar en jacka och jeans, men en tröja, nja då är man blåst, om det inte villsäga är någo specielt med den så man kan hänga den på väggen

 

Xade ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

800 för en tröja är dyrt.

Om du bara vill ha det för att hänga med tycker jag att det är du som kan hänga sig, bara döda fiskar flyter med strömmen.

Du säger att ni har mycket pengar, men ändå får du inte köpa det du vill.

Jag tycker personligen att du ska få köpa din Ipod om du sparat ihop till den själv, det är en självklarhet.

Däremot är jag som bekant inget större f*n av märkeskläder, jag föredrar att man prioriterar kvalitet före märke.

Sedan måste jag såga din mamma om hon tycker att du ska köpa långtröjor för 100:- st, sådana håller verkligen inte bra kvalitet, det kan man förstå direkt.

T-shirts kan man köpa billigt om man ska ha under en långtröja eller bara som slöarkläder hemma, gå på t.ex. Intersport så kan du köpa billiga.

Långtröjor lägger jag mycket sällan mer än 500 på (Lövenhoods kostar 499) & det finns snygga tröjor på Dressmann & ibland på Kappahl för en mänsklig summa.

 

Gubben har talat B)

Köp kläder för humana priser och håll dig till en iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vem f*n köper en tröjja för 800 när man är 15 år? vem f*n bryr sig om att den kosta 800 om något år? vadå bortkastade pengar, då kan man lika gärna köpa 3 för samma pris, och ändå få en del "snygga" tröjjer för de priset 800 kostar en jacka och jeans, men en tröja, nja då är man blåst, om det inte villsäga är någo specielt med den så man kan hänga den på väggen

 

Jag är 13 år och minst 4 stycken i min klass har tröjor för minst 500 :- dagligen och vissa har även tröjor för 1000-800 :- Så det finns faktist sånna som lägger mycket väldigt pengar på kläder även fast det kanske låter konsigt.. (du kanske tycker det är bortkastade pengar men inte dom) Själv tycker jag att än tröja för 800:- är för dyrt. Det är nog många som skulle tycka att fört köpa ett spel för 300 och sen betala 100 kr/månaden också är slöseri med pengar ändå är det väll ganska många som kör WoW ?

Redigerat av Happyhenke
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...