Hoppa till innehåll

Ännu Ett Nytt Pokémon-spel


Eric_H
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 1.1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Tomatketchup

1.Eric H,en kod ska det vara,eller en "bugg".Någonstans i spelet ska man kunna gå in igenom ett stängsel(alltså man kan inte se att man kan gå in),där kan man fånga lite ovanliga Pokemon.Denna bugg sög,tycker jag.Ska försöka komma på något bättre.

2."Walk with Pokemon"?Äntligen får man tillbaka den gamla hederliga Yellow spelet funktionen,fast lite bättre. ;)

3.Skulle jag kunna få se hur långt du kommit?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar på Fishar Marios fråga: Jag kan säga att man börjar utanför Pallet staden (detta spel är inte alls som Firered). Man ska försöka hitta Prof.Oaks Squirtle. När man har gjort det ska man fånga honom med en Pokéball. Sen går man tillbaka Till Pallet. Hos Prof.Oak får du en Pokémon. (Om du spelar Pokémon Purple får du Squirtle, om du spelar Pokémon White får du Charmander och om du spelar Pokémon Power får du Bulbasaur.) Sen går man in i sitt hus så får man se ett brev och en bild på Venasaur Blastoise eller Charizard beroende på vilket spel du spelar. Där står det att Ashs mamma har rest iväg till Celadon medan Ash var ute och letade efter Squirtle. Hon har lämnat en Pokédex och fem Pokéballs från Prof.Oak. Sen går du ut ur Pallet staden så kommer du till Route1. Där får du möta en Rattata som du MÅSTE fånga för att komma vidare OBS! testa INTE att attackera med din Pokémon. Men när du fångat den kommer den inte till din Pokédex! Du går vidare och kommer till Virdian staden. Där kan du gå in i ett Pokémon center och gå vidare till Union Room. Men det finns en manick där. Gå fram till den och skriv: Pokedex. Din Pokédex kommer att funka igen. Jag har kommit förbi Virdian skogen och in i Pewter än så länge.

 

klas-emil: Bra idé. Jag hade ju tänkt att man skulle kunna vara i Jotho, Hoenn och ett nytt land. Så i det nya landet kan Prof.Kelmer vara med.

 

Fishar Mario: Ditt tips om Team Snow är godkänt i det nya landet. Jag har redan kommit på ett nytt team i Kanto. Jag kan tyvvär inte lägga upp det för att jag har inte "finslipat" det än. Alltså datorn kan typ låsa sig några gånger.

 

Man kan även fånga Groudon Kyogre och Rayquazas utvecklingar i Hoenn.

 

Sen kan man fånga en Pikachu som så småningom blir ens bästa vän (och som inte gillar Pokébollar).

 

Jag har bestämt mej för att lägga ut mitt Pokémon Purple White och Power BOX.

Där får man välja en Pokémon och man kan även fånga dom andra två man inte valde.

 

I början ska man fånga alla tre start-Pokémon Bulbasaur Squirtle och Charmander.

 

I Kanto kan man välja mellan Bulbasaur Squirtle och Charmander.

I Hoenn kan man välja mellan Treecko Torchic och Mudkip.

I Jotho kan man välja mellan Totodile Chikorita och Cyndaquil.

I det nya landet som heter Ulrira ska man kunna välja mellan dom Pokémon som Weman_96 sa.

 

Ps Det nya Teamet har ett fånigt namn.

Det heter Team Aqazz med en ledare som är Champion i Kanto.

 

I Kanto är Team Aqazz ledare Champion.

I Hoenn är Steven Champion.

I Ulrira är Gary Champion.

 

Kontroller: Normal: Union Room: Tryck på nån bokstav för att din vän ska få säga nåt. Tryck på CTRL för att säga ja tryck på ALT för att säga nej.

Utanför Union Room: Tryck på Enter för att ta fram Startmenyn. Tryck på nån utav pilarna för att gå. Strid: Tryck på Space för att se vilken Pokémon din motståndare tar fram och för att ta fram din Pokémon. Tryck på 1 för att ta din första attack i ordningen tryck på 2 för att ta din andra attack i ordningen osv..

Tryck på P för att byta Pokémon. Tryck på Enter för att använda nåt föremål.

Z knappen välj Pilarna byt val.

Redigerat av Eric H
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...