💬
Logga in
Fuska.se

Allra Först

188 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Fattar inte varför folk har så svårt att tro. Gud låter 10 gånger mer realistiskt.

Varför ska alla tro på gud.vissa människor vill ha bevis!

Nivå 4 · Lärling

jag tror ungefär att alla planeter och alla stjärnor och allt var lixom samlade som ett klot, sen hände det ngt konstigt så det explodrade, så allt flög ut i rymden och de bildades solsystem efter solsystem.

22 Apr 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Men seriöst... tror ni allt finns av en slump? Självklart måste det varit organiserat. Av Gud.

Nivå 5 · Fuskare

som de är utanför rymden tror jag.. :P rymden kan väll inte vara onändlig??

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Men seriöst... tror ni allt finns av en slump? Självklart måste det varit organiserat. Av Gud.

Xade.. Bibeln säger att gud Skapade människan right ?

Mhm.. Men det är bevisat att vi någon gång varit apor.. Bibeln ljuger.

EDIT : Lade till fel dokument och nu får jag inte bort det :S

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Innan jorden skapades så var det bara en världsrymd med stjärnor etc. men så en gång så blev det en stor smäll även kallad Big Bang och Tellus som i dag kallas Jorden skapades. Tror alltså på den vetenskapliga teorin när det gäller hur jorden skapades.

23 Apr 2006

Kanske var gud som gjorde den smällen så vi skapades?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Innan jorden skapades så var det bara en världsrymd med stjärnor etc. men så en gång så blev det en stor smäll även kallad Big Bang och Tellus som i dag kallas Jorden skapades. Tror alltså på den vetenskapliga teorin när det gäller hur jorden skapades.

aah, våra styrkor växer. Men big bang skapade allting vettu. Även stjärnorna och inte bara jorden.

Nivå 10 · Veteranfuskare

En fråga till er som är " Vetenskaps galna ", hur vet ni att allt stämmer, alltså det där med Big Bang ?

Tänk om allt bevis och upptäckter är felaktiga ?

Självklart vet vi inte om allting stämmer. Men det låter troligare att det var en stor smäll som skapade jorden tillexempel än att det var "gud" som gjorde det.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

En fråga till er som är " Vetenskaps galna ", hur vet ni att allt stämmer, alltså det där med Big Bang ?

Hur vet ni som tror på gud att det stämmer ? har ni några andra bevis än en flera tusen år gammal bok som man inte ens vet vem som skrev ?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

ja...ni säger att de inte finns några bevis att big bang fanns men finns det några för att Gud fanns då?som Guggo sa så finns det inga andra bevis än en flera tusen år gammal bok som man inte ens vet vem som skrev+att man inte vet om den e sann!

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det har säkert hänt flera gånger att vetenskapen har gjort fel med deras beräkningar och allt sånt.

Nu råkar dem också ha gjort fel, enligt mig !

Det är i alla fall troligare än vetenskapen. ( Religon )

Senast ändrad:

Även om vetenskapen har haft fel genom åren så har dem ändå rätt i slutändan. För dem gör ju en massa prov och tester och allt möjligt för att få fram resultat. Religion är inte alls sant, det är bara påhitt. Men vetenskapen är alltid sann (nästan)...

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Även om vetenskapen har haft fel genom åren så har dem ändå rätt i slutändan. För dem gör ju en massa prov och tester och allt möjligt för att få fram resultat. Religion är inte alls sant, det är bara påhitt. Men vetenskapen är alltid sann (nästan)...

Jaha, och hur kan du veta att testerna visar rätt och inte är felaktiga ?
Nivå 5 · Fuskare

Hursomhelst grundar sig vetenskapens teorier på just tester och beräkningar, vare sig de är rätta eller felaktiga så grundar de sig på något logiskt, så därför tror jag hellre på det än på religonen som grundar sig enbart på en och samma gamla bok som någon vidskeplig människa skrev för jättelänge sen.

↗ till inlägget

Men vetenskapen är mer trolig än religonen. :student:

Nivå 7 · Fuskare

jag tror varken på vetenskap eller något annat

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

hur kan man veta att texten jag skrev är svart ? hur kan man veta att himmlen är blå ? Det kanske bara är som det ser ut, den kanske är gul igentligen.

↗ till inlägget

jag tror varken på vetenskap eller något annat

Om du inte kan motivera dina svar eller få fram ett vettigt syfte med dina inlägg, skriv inte i forum. Om du inte tror på något, då tror du inte på din egna existens heller. :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in