Hoppa till innehåll

Allra Först


RaXeZ
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 188
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Puck0: Jag tycker ni behöver lyssna på själva innehållet i Hewitts inlägg. Såsom du skrev Puck0 för inte alltför längesedan;

 

Eller hur! Gud finns!

Jobbigt när vetenskapsmännen kommer med sina loliga teorier så tror folk bara på dem!

Du är en aning envis här tycker jag. Du verkar inte tycka om våra teorier om att vi tror på att Gud inte finns och att jorden skapades utav den vetenskapliga vägen. Big Bang och att de flesta galaxerna skapades så. Jorden är en liten mygga i en av de mindre små Galaxerna som finns runt om i Universum.

Varför skulle just vi ha sådan sak som Gud över oss då det finns miljarder och miljarder av andra planeter med kanske samma teknologi som oss. Att de lever i ett samhälle långt ifrån vårat eget. Så jag tycker du ska sluta säga så som du gör. Hewitt gör självklart fel att säga att Kristendomen är dumma i huvudet och använder opassliga ord åt varandra. Men jag tycker Hewitt har en poäng. Det är väldigt tjatande av er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller hur! Gud finns!

Jobbigt när vetenskapsmännen kommer med sina loliga teorier så tror folk bara på dem!

 

Och när prästerna kommer med sina loliga teorier så tror du på dem ? Då tror jag hellre på forskarna, än på en bok som är flera 1000 år gammal.

 

Sedan så har jag en fråga. Är gud allsmäktig ? dvs. skapade han allt som finns i universum ? Eftersom jag tror att du/ni komme svara ja så ställer jag en följdfråga. Kan gud skapa en sten, så stor att han/hon inte kan lyfta den ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu Gud finns, varför kan han då inte göra så det blir fred.

Jag är kristen men vet inte om jag ska tro eller inte tro på Gud. Ibland kan jag tro och ibland inte. Men jag tror mer på vetenskapen än Gud.

Och har en fråga, hur vet man att Big bang fanns? Att det blev en stor smäll och det? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han skapar saker och kan förstöra saker.

Som t.ex människor,Gud skapar människor och gör så att dem dör,alltså livet är som ett test!

 

Men kan han skapa något han inte kan förstöra ?

Om han kan skapa något han inte kan förstöra, så är han inte allmäktig. Kan han inte skapa det så är han det inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu Gud finns, varför kan han då inte göra så det blir fred.

Jag är kristen men vet inte om jag ska tro eller inte tro på Gud. Ibland kan jag tro och ibland inte. Men jag tror mer på vetenskapen än Gud.

Och har en fråga, hur vet man att Big bang fanns? Att det blev en stor smäll och det? :huh:

 

Hur kan man vara kristen och tro mer på forskare än på självaste Gud ?

Menar du att din familj är kristna så du automatiskt är det eller vad ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu Gud finns, varför kan han då inte göra så det blir fred.

Jag är kristen men vet inte om jag ska tro eller inte tro på Gud. Ibland kan jag tro och ibland inte. Men jag tror mer på vetenskapen än Gud.

Och har en fråga, hur vet man att Big bang fanns? Att det blev en stor smäll och det? :huh:

 

 

men om man döptes i en kyrka, e man inte kristen då? :huh: va ***, jag får läsa mer böcker om religion och sånt XD

Redigerat av GameGirl93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...