💬
Logga in
Fuska.se

Fängelse För Nedladdning Av Gitarrackord På Nätet

44 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

nu ska USA ta nästa steg mot förbud om att ladda ner musik, man kommer inte att ens få ladda ner ackord och gitarrgrepp från nätet...

först så tyckte man att de skulle bara vara böter för det...men de ville ha nått hårdare, så det är med andra ord fängelse, bara för att man vill lära sig ett E-dur????

jag tycker att detta är helt FEL.. vad tycker ni???

Nivå 1 · Novis

USA är USA behöver jag säga mer?...

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3

dom är ju lite "konstiga" tycker jag iallafall, dom har ju till och med dödstraff ju!!!!!

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är inte alla städer som har dödstraff i USA.

Och ja,jag tycker att dem gör rätt i att inte låta folk ladda ner sånt eftersom detta pressar fildelare ännu mer än förut.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5

kanske det, men fängelse kanske är LITE för strängt???

böter räcker.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Nej det tycker jag inte,man ska dömas till några månader i fängelse ifall brottet är grovt.

Annars räcker böter i mildare fall.

Nivå 5 · Fuskare

Om jag var 18 eller över och gick in och snodde ackord och toner på en butik riskerar jag fängelse eller böter.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Rätt!

Det är nästan samma sak!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Bullshit I say . såklart man får det , man stjäl ju inte ifrån någon

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #10

men asså, dom som ger ut dom gratis vill ju ge dom gratis och har lagt ut sina egna kunskaper ju!

Ja, USA tror att dem tillomed ska ta över folks ackord och bestäma om det får laddas ner eller inte!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Nu har det gått alldeles för långt! (Inte för att det är någon ny nyhet det där)

När man förstör för unga killar som vill lära sig spela gitarr för att kunna spela i ett band & kanske bli en känd profil i hemlandet/Europa/Japan/USA.

Helt plötsligt förstör man den musikala framtiden.

Jävligt bra jobbat USA, jävligt bra!

Nivå 5 · Fuskare

Att ladda ner musik ackord m.m. stämplas som att du går in och snor dom I en affär vilket är olagligt. Skillnaden att ladda ner och stjäla det direkt från butiker är att det är mindre chans att du åker fast om du laddar ner det.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag kan köpa det med nedladdning av musik, men av musikackord!

Ska det vara förbjudet att kunna spela en låt utan att ha betalat för sig?

Man kanske bara vill kunna spela några speciella låtar, ska man behöva köpa feta böcker med ackord då?

Nu är jag inte helt insatt i "ackordstölder", men det borde gå att kunna ladda hem dessa mot en mindre ersättning eller köpa "singlar" i musikaffärer.

Det kanske redan går idag, du får mitt tillstånd att lägga upp en länk till en sådan sida. (Självklart en svensk sida)

31 Dec 2005

Ja, men tänk om någon vill bjuda på sin kunskap?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ja, men tänk om någon vill bjuda på sin kunskap?

Då är det tillåtet OM det är ens egen musik.

Det är lagligt med upphovsmannens skriftliga tillstånd, annars är det olagligt.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Och så ska det alltid vara!

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #18

om nån vill bjussa på sin kunskap om gitarr spelande, då ska väl inte den amerikanska staten slänga in honom på vatten och bröd.

det är ju typ likadant som om vår musiklärare i skolan skulle åka in på kåken för att han lär oss lira gitarr, piano, bas m.m utan extra kostnad.

asså, det är inte helt rätt. :angry:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Hate usa , hate usa ,hate usa , usa är ett helt sjukt land

Nivå 10 · Veteranfuskare

Inse fakta:USA behöver sånna här lagar,sjuka grejer äger rum där.

Och därför behöver dem sånna här lagar som vi i Sverige tycker att det är konstigt.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in