jaja jag har fixat allt nu och allt funkar perfekt :)
1. Du måste för det första ha dem senaste Firmware inställningarna gå in på din routers sida och läs där. Det står om det mer i din router manual.
2. Du måste godtjänna wi-fis portar 28910 29900 29901 29920. För att göra det går du in på din routers sida, Trycker på advanced och Virtual server och ändrar gör så att portarna godkänns där. Du skriver altså in portarna på private och public port skriver in din ip på private ip och fixar namn och sånt.
3. Du får inte använda samma ip på dina wi fi inställningar och på din dator så det är bäst att göra dina wi fi inställningar manuelt. Gå på Kör-skriv cmd tryck enter och när du är inne så skriver du ipconfig /all för att få reda på dem inställningar du ska använda dig av.
4. På din routers sida där går du på home och sedan på DHCP och kollar om din mac adress för ditt wi fi finns där om det finns där då behöver du inte göra nått om det inte finns där måste du skriva in den.
5. testa gå in här kan du om det int funka --> Wi fi.com
Jag säger det än en gång Kom ihåg att du inte får använda dig av samma ip på ditt wi fi som du har på din dator. tex din dator har 192.168.0.132 då får du inte ha samma inställning på den manuella inställning altså skrivit in samma ip adress. Om du är på din routers sida så ser du på Home-DHCP vad din router ska ha för ip adress. Skriv in den ip adressen på ditt wi fis manuella inställningar så kommer nog allt att funka.
Detta jag skrivit kan funka för andra som vill ha wi fi och som då också har en Wireless router. Hoppas det funkar och lycka till mvh Tidus