💬
Logga in
Fuska.se

Grafikkort

11 svar · startad

joo nu är det så här att jag tänkte spendera minna julklapps pengar på ett nytt grafikkort men jag har inte oändligt med pengar så jag tänkte att ni här på fuska kunde tipsa om ett bra grafikkort :)

det får max kosta 2200 kr :visslar:

(jag har pci express på datan)

4 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling

GeForce 6600GT 256MB?

jaa tittade upp det kortet och kan tänka mig det men ge lite mer förslag och länka gärna till det ni hittat

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314197&cks=SPK

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311656&cks=SPK

Dem har fått en massa goda recensioner, dem är jätte bra för 1000-2000 kr klassen, helt prisvärda om du inte vill ha en bra grafikkort som 6600gt

Nivå 0 · Nykomling

är nvidia eller radeon bäst??

skulle nog gissa på att dom är ungefär lika simpsons

fast det ser ju ut som nvidia verkar ha gått förbi ati :gitarr:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

är nvidia eller radeon bäst??

jag håller på Radeon...

Radeon har kraftigare grafikkort och får mer poäng än Nvidias grafikkort på 3dmark, Radeon kort är bra på Hl2 motorn.

Nivå 0 · Nykomling

min kompis har högsta grafiken på counter-strike source och hl2... han har nån Radeon grafikkort... och 2 gig ram...

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Radeon har kraftigare grafikkort och får mer poäng än Nvidias grafikkort på 3dmark, Radeon kort är bra på Hl2 motorn.

Njaae...inte längre. Nvidia leder just nu, men det där varierar ju från vecka till vecka nästan.

Nvidia fungerar bäst till de flesta spel, men t.ex HL, CSS, ATARI-spel osv är ATI bättre till. Beror helt på vilken motor spelet använder.

jag har tittat lite nu på tomshardware och andra sidor och det ser ut som att nvidia ligger lite före ati för nu lägget men jag ska nog vänta någon vecka innan jag bestämmer mig

5 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling

Jag har en Ati Radeon X600 med 256 MB, rekommenderas av mig

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in