💬
Logga in
Fuska.se

Svält O Faddrar

29 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Nej, varför hjälpa andra? Vad vinner jag på det?

16 Feb 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag tycker det är bra att det finns faddergaler så att man kan hjälpa behövande. Alla har en rättighet att få äta sig mätt varje dag och att få gå i skola.

Xade: Du vinner kanske inget på det, men alla insatser är viktiga. Mina gamla kläder som inte passar skänkar jag till andra länder. Vill du inte att alla ska ha samma möjlighet att gå i skola etc.? Inte så roligt att se barn svälta i hjäl, därför det finns hjälporganisationer som försöker hjälpa så många de bara kan. Tycker du borde ha bättre inställning till det här…

Nivå 3 · Lärling

Tycker att det är bra att man skänker pengar till världens alla hörn. Men varför inte börja med vad som ligger närmast oss. Finns många uteliggare i sthlm. Har stött på många så kallade hem i sthlms tunnelbanesystem, sängar som är gjorda av kartonger och kundvagnar, telefonkataloger som huvudkuddar osv. Men som sagt det är väl fint att skänka till dom behövande men det är många som blir bortglömda.

Vill du inte att alla ska ha samma möjlighet att gå i skola etc.?

jo, men inte tack vare mig

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
Vill du inte att alla ska ha samma möjlighet att gå i skola etc.?

jo, men inte tack vare mig

Men alla kan ju bidra med något, det är ju inte direkt på grund av dig som "alla" kommer att få det.

tHOORd: Men många av de i Stockholm har ju förlorat allt de har och därför lever de på gatorna. Men vad ska man göra för att hjälpa dom? Hjälpa de med arbete, det går ju inte. Det finns inte så mycket arbeten över (har jag hört) och vissa personer kan helt enkelt inte behålla ett jobb.

Nej, det är ju det jag säger, visst andra kan bidra, men inte jag.

Om alla tänkte så skulle man må ännu sämre i u-länderna än vad man gör idag.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Men ingen tänker som Xade -.-'

Ämnet: Det är alltid bra att bidra med något, i framtiden kan U-länderna så småningom bli I-länder.

Då får ju många ha det bättre ekonomiskt...

17 Feb 2006
↗ till inlägget

Om alla tänkte så skulle man må ännu sämre i u-länderna än vad man gör idag.

Jaha, vem f*n bryr sig om U-länder?

Nivå 2 · Novis

-_- jag bryr mig om alla utom de bråkiga islamistiska länderna..kristna länder som t.ex kongo e bra

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in