💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp!

13 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag behöver hjälp på Tales of Symphonia! :blink:

Jag vet inte vad jag ska göra i eld templet. Jag kommer ingen vart.

Snälla hjälp mej!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #2

Oj.. Jag glömde det.. :P

Jag kan inte komma vidare där inne.. Det finns en massa kistor däruppe. men jag kommer inte fram..

10 Jan 2006
Nivå 4 · Lärling

Det är andra templet va? Länge sen jag spela :P

Du ska använda sorcerer´s ring där det är ihåligt i pelarna, då tänds en fackla där inne och du kan komma vidare till ett nytt ställe. Sen är det bara att tända alla facklor du kan hitta :P

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Aha! Tack så jätte mycket! Men nu har jag lite problem mot bossen :(

Mina medhjälpare dör hela tin och jag får slut på helningar ;)

Nivå 7 · Fuskare

Ta och gå upp lite levels mot svagare fiender då och kosta på dig ett par healings. När jag klarade spelet hade jag väl typ 100 000gald kvar att kunna spendera tror jag och jag köpte nästan ständigt saker.

12 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling

Vad är max gald man kan ha??? :unsure:

En kompis och jag fixade 1000000 gald och det verkade som om man kan fortsätta ha ännu mer :D

13 Jan 2006
Nivå 7 · Fuskare

hmmm...vet inte jag tror att jag har ca 2 miljoner

14 Jan 2006
Nivå 5 · Fuskare

en jobbig sak med alla gummin är att du inte får använda något tills efter man ska hämta dom flygsakerna efter kraschen i andra världen om du vill ha en titel med genis:P en annan sak är att bara använda träsvärden med lloyd fram till den lilla tjejen som finns i byn efter att man har åkt båt första gången.

15 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

Varför ska man ha träsvärden för?

Tack för tipsen, klarade det idag..

16 Jan 2006
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Varför ska man ha träsvärden för?

Tack för tipsen, klarade det idag..

Glömde säga att om du har träsvärden tills det jag sa (hon heter typ kilia eller så) så får lloyd en titel.

19 Jan 2006
Nivå 7 · Fuskare

ok.... jag tror att man ska få en ny titel om man har trä svärden tills man möter yuan och botta...

22 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

Vad ska man med alla titlar till?

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Vad ska man med alla titlar till?

Titlarna ger olika i tex hp, mp, str, def, int, eva och acc för varje lvl du lvlar upp. om du skulle tex ha Lloyds första title Swordsman vilket då är den sämsta titlen och sen skulle du få en ny title tex drifting swordsman som jag vet att du redan har fått då kan du gå in på title menyn och byta title till den nya du har fått om du vill. Det som är grönt när du ska byta title betyder att det blir ökat extra mycket i det området(tex str) när du lvlar upp. Rött är motsatsen till grönt.

En av mina favorit titlar med Lloyd är Berserker och du får den när du har mött 256 fiender på svårighetsgrad Hard eller Mania. Jag skulle nog kunna säga att den är den bästa du kan ha till lågnt fram på andra skivan då du kan få en som heter Eternal Swordman som är Bra på ett annat sätt. Om du använder Lloyd i striderna så tycker jag nog att du ska satsa på att få berserker eftersom den ger väldigt mycket i strenght och hit points och rätt mycket acc. Men det finns många andra du kan försöka få och då även försöka få dem med Genis, Colette, Raina Kratos och alla andra karaktärer du får senare i spelet

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

Jaha :P Tack...

Det var en bra förklaring :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in