💬
Logga in
Fuska.se

Vinner Sverige Vinter Os I Ishockey?

96 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 3 · Lärling

Ok, Men Finland, Ryssland, Canada, Tjeckien ,har chans att vinna, men inte Sverige.

Sverige har bara inte turen vid sin sida!

Dessutom har dom en obred trupp, skador kan sabba hela OS.

Om du tar Finland och Canada, Vilka breda trupper!

Dessutom har Sverige fullt med Veteraner, vâga lite Bengt Fegström! :lol:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ok, Men Finland, Ryssland, Canada, Tjeckien ,har chans att vinna, men inte Sverige.

Sverige har bara inte turen vid sin sida!   

Dessutom har dom en obred trupp, skador kan sabba hela OS. 

Om du tar Finland och Canada, Vilka breda trupper!

Dessutom har Sverige fullt med Veteraner, vâga lite Bengt Fegström! :lol:

Glöm inte Slovakien, snabbt & tekniskt lag, jävligt roliga att se.

Tyvärr kan man väga lite för enkelt i en final, om man inte möter "tvillingen" Ryssland i finalen dvs.

Helt klart drömfinalen i OS, förutom Sverige-Finland dvs. ;)

Förresten, han heter Bengt-Åke Fläskläpp eller Gus. ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Hoppas det, Sverige tog ju iallafall USA med 2-1.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag håller med. Slovakien är ett väldigt roligt lag att se på med sin teknik och härliga spel. Det skulle vara roligt om de kom till final.

21 Feb 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,781812,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,782008,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,781822,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,781950,00.html

Bengt-Åke Fläskläpp tycks ha fläsk i skallen också.

Även om vi inte skulle gå för fullt så ska man ge f*n i att påstå att man inte tänker göra det.

Spelar man i landslaget ska man ge 110% i samtliga matcher, annars bör man stängas av.

Dessutom finns det inga enkla matcher, har alla redan glömt Vitryssland?

Schweiz är jävligt bra & har tre ruggigt bra målvakter (Aebischer, Gerber, Bührer) så inte f*n blir det enkelt, även om de på papperet är enklare än Kanada/Tjeckien.

Slovakien är inte heller någon enkel motståndare om någon trodde det, bara Slovakien går in med 80-90% vinner man mot upphypade Sverige.

AVGÅ GUS!

Du ska hålla dig borta från landslaget i framtiden, du har gjort bort dig & Tre Kronor enormt!

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Man ska inte underskatta Schweiz som du säger för de har vunnit mot Kanada och Tjeckien och det är mycket bra gjort. Deras målvakter är mycket bra och om Sverige får möta dem i kvartsfinalen så kan de få svårt att få hål på dem.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tyvärr blev det en läggmatch, som väntat. :/

Riktigt j*vla dålig match, man såg verkligen att de inte ville vinna.

För h*lvete, en uppvisningsmatch är roligare än det här!

Schweiz kommer pissa på oss imorgon, det är jag övertygad om.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det var en väldigt dålig match och jag är inte heller så säker på att Sverige kommer att vinna mot Schweiz.

Matchen var hemsk! Dem spelade verkligen bort sig.

Utan Lundqvist i mål är vi körda.

22 Feb 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jagbhoppas att Sverige vinner mot Schweiz idag fast det är inte helt säkert. Om Sverigen underskattar Schweiz vilket jag hoppas att de inte gör så kommer det gå hur som helst och Schweiz har ju spelat mycket bra och vunnit mot Kanada och Tjeckien och har en riktigt bra målvakt i Aebischer. Jag hoppas att det inte blir som mot Vitryssland i Salt Lake City fast nu står ju Henrik Lundqvist i mål så det är nog lugnt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Matchen var hemsk! Dem spelade verkligen bort sig.

Utan Lundqvist i mål är vi körda.

Tellqvist var den enda hyfsade spelaren igår, Lunkan hade inte gjort det bättre.

Två OS-spel idag:

SUI-SWE 2-0

FIN-USA 1

RUS-CAN 2

SVK-CZE 1

Odds: 1089

SUI-SWE 1

FIN-USA 1

RUS-CAN 2

SVK-CZE 1

Odds: 47,92

Jag vill för en gångs skull inte se Sverige i semifinal, enbart p.g.a. gårdagens läggmatch.

Visar man inget hjärta eller ens försöker spela ska man inte heller gå vidare i turneringen.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag bara undrar en sak #21: är du spelberoende? Jag undrar bara för att du sätter upp odds på olika matcher hela tiden. Inte för att det är fel att vara spelberoende, jag var ochså det förut när jag spelade stryktipset och italienska tipset varje vecka fast jag vann aldrig något så jag slutade.

Sverige leder för tillfället med 5-1 mot Schweiz!

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Kanske 4 eller 3. Tror Canada vinner, Schweiz, Ryssland eller Tjeckien 2

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tror att de kan ha en chans att vinna nu. Efter förlusten mot Slovakien med 3-0 igår så återhämtade de sig starkt mot Schweiz och vann med 6-2 efter en bra match. Jag hoppas att de får möta Tjeckien i semifinal för de har sett ringrostiga ut på senare tid fast frågan är om de kan slå Slovakien i kvarten. Slovakien vill man ju inte möta eftersom de har vunnit varenda match i gruppspelet och har bra självförtroende.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag bara undrar en sak #21: är du spelberoende? Jag undrar bara för att du sätter upp odds på olika matcher hela tiden. Inte för att det är fel att vara spelberoende, jag var ochså det förut när jag spelade stryktipset och italienska tipset varje vecka fast jag vann aldrig något så jag slutade.

Ingen kommentar förutom att Stryktipset/Italienska (numera Europa) är värdelösa & är ingenting för vanligt folk att spela på, det är bara för folk som får utlösning av att en Div2-manager i England köpt en ny hund, eller att ett bottengäng i ettan fått en ny materialare samt prenumererar på samtliga engelska tidningar som ens kan nämna något om lagen på kupongerna.

Helt ok match idag, men jag tror ändå att vi slås ut i semin av Slovakien.

22.42:

Ryssland-Kanada!

Vilken j*vla match!

Helt underbar hockeyunderhållning på alla sätt!

2-0 till Ryssland.

Stora Kanada utslagna!

Helt underbart!

Senast ändrad:

23 Feb 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Sverige möter Tejckien i Semin :)

Go Sverige :kung:

Vilka odds # 21..???? :unsure:

Senast ändrad:

Verkligen inte!!

Finland vinner detta år i ishockeyn

Finland ligger bäst till, och dom har vunnit alla matcher dom spelat! :P

24 Feb 2006
Nivå 2 · Novis

nej dom kommer förlora dnena matchen tror jag tyvärr. ryssland, tjeckien och finland är mkt starkare än sverige

EDIT

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Sverige möter Tejckien i Semin  :)

Go Sverige  :kung:

Vilka odds # 21..????  :unsure:

Körde en dubbel med Tjeckien & Ryssland.

4,14 * 500 kr = 2070 kr.

Trevlig match hittills.

Sverige såg ut att ha avgjort matchen vid 5-1, men två snabba mål förde tjeckerna tillbaka in i matchen.

6-3 inför sista.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.