Brawler Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Tja! Jag har precis fått Harvest Moon,ligger på dag 8 på sommarn tror jag,har en häst(Bonsai),2 tjej kor (Muu & Doris),en höna(Chin)2 tuppar som jag inte minns namnet på,ett får(Chip) + en hund som heter Ruffs..Jag har några frågor,jag köpte min senaste ko Doris och den kan inte mjölkas,jag trycker på Milk men den muar och har ett "?" ovanför huvudet..och hur lång tid tar det tills jag gifter mej efter jag har gett Celia en Blue Feather?(blå fjäder). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 1. Kon När du köpt en ny ko kan den inte ge mjölk förrän den kalvat - precis som i verkligheten. Du måste alltså låta den para sig, beställ det där du beställer allt annat, djur, redskap osv. Efter sisådär 20 dagar nånting (minns inte riktigt...) kommer hon kalva, och sedan kan du mjölka henne i 40 dagar till innan hon måste kalva igen för att få mer mjölk. Alltså, se till att hon kalvar så får du mjölk i 40 dagar (ett år i spelet alltså). 2. Giftermålet Du gifter dig i slutet av Chapter 1, dvs när du spelat ut vintern första året. Så när du friat och hon tackat ja, så bara fortsätt spela tills vintern är färdig, så gifter ni er automatiskt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 15 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Ok så måste jag köpa en manlig ko för att den ska para sej och sen få en kalv å då kan den mjölka? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 15 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Ja, eller gör det lättare: Du kan beställa antingen att den parar sig med en tjur du själv har, eller med en annan tjur. Då skickas det dit en annan tjur någon annanstans ifrån som hon parar sig med istället. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 17 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2006 (redigerat) Aha..Beställa parning :P Tack för hjälpen! EDIT:När jag ska köpa Miracle potion till min ko Doris så står det att hon e för ung..Vad ska jag göra? Hur lång tid tar det tills hon blir äldre? :blink: Redigerat 17 Januari 2006 av Link127 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 17 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2006 Det tar en tid för en ung ko att bli gammal nog för att få kalv... tror det är ca ett halvår. Bara fortsätt att försöka varje dag, en vacker dag så är hon vuxen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shithole Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 (redigerat) Har jag fattat detta rätt.. Om man köper "Miracle Potion" så skickas det en tjur till gården som parar sig med kossan och stackarn blir gravid? Hmm.. Redigerat 1 Januari 2007 av shithole Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg