💬
Logga in
Fuska.se

Djurplågeri?

55 svar · startad

Trådstartare #1

Nån här som kan mycket om lagar, gällande djur?

Är det då någon som vet om det är tillåtet att placera ut saxar för att fånga in mullvadar? Detta har man gjort på min skola.

Lärarna sa att vi skulle vara försiktiga för att de placerat ut fällor för att fånga mullvadar. Det betyder underförstått att vi inte för förstöra för dem när de försöker döda allihop.

Är detta tillåtet!?

nope.. inte enligt meii iaf

Saxar? Ja, Djurplågeri är det i alla fall, det hör man på ordet "sax"..

Och sen tror jag inte det är möjligt! För att placera ut saxar för att döda mullvadar... Liksom, har din skola problem med Mullvadar eller?

varför skulle dom annars sätta ut "saxar"? ett NO-prov?

varför skulle dom annars sätta ut "saxar"?  ett NO-prov?

kul lr...?

varför skulle dom annars sätta ut "saxar"?  ett NO-prov?

Det var knappast roligt..

Men varför kan inte människor låta djuren leva fritt, kan man inte fixa tebletter med alla vitaminer man behöver i stället för att slakta alla djur, jag tycker det e grymt! Till exempel äter man fårskalle.. Usch..

Moosh, kan inte du be dina lärare att låta mullvadarna vara ifred?

stör ni er av mullvadarna annars är de ju onödit

18 Oct 2003

Har ni tänkt på en sak?? att lagarna lr vissa människor struntar fullkomligt i djuren... För t.ex i farmen, det är bara en lek!! och i den leken så dödar man kaniner etc etc bara för nöjes skull!! helt onödit!! Men människor, nej nej, dom får man inte döda, inte ens om det var allvar.

Om man sätter ut saxar för att fånga ett så oskyldigt djur så har man inte direkt hög intelligens.

Vad har mullvadarna gjort?

Alla har ställt den frågan nu, så det räcker egentligen om jag ställer det.. Bara uppmärksammar dig på det..

PAtrikdenstore, gillar inte du djur?

Joy, jag bryr mig inte särskilt mycket.

Det såg ut som PdS gillade djur, eller?

Om du inte bryr dej ska du inte helelr diskutera här..

Men alltså. Jag menade att det är en sån viktig fråga så att den kan ställas flera gånger. Att jag inte brydde mig om den ställdes flera gånger.

men håll er till ämnet :evil:

Alla har ställt den frågan nu, så det räcker egentligen om jag ställer det.. Bara uppmärksammar dig på det..

PAtrikdenstore, gillar inte du djur?

jo ffs! Vad jag menade var att vissa människor skiter i djuren totalt! som i farmen, där dödar dom ju djur helt i onödan, lrhur?! Men människor får man inte döda lrhur?? vafan äre för skillnad mellan djur och människor?? jag skulle mkt helldre döda en människa än ett djur!

alla människor som dödar djur för nöjes skull borde hamna i finkan!!!! f*n va ja tycker synd om djuren................

Patrikdenstore.. Du har helt rätt, man kan ju också säga att människan är ett djur, det härstammar ju från apan, dock är vi så smarta men grymma.. Riktigt grymma! Och då menar jag inte grymma-betydelsen "Cool" utan betydelsen "Rå" eller "Elaka"... Det är hemskt..

djurplågeri kan man minst säga, men vet ej ifall det är tillåtet...

HATAR DJURPLÅGERI!!!

Trådstartare #19

Jodå det finns ju andra möjligheter... men hon som sa det där om fällorna verkade tycka att det var en bra idé.

djurplågeri e f*n i mej inte tillåtet!!!!!!!!!!

annars skulle de inte heta djurplågeri.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in