Men åhhh... du kanske måste ha ett chip för att kunna spela utländska spel lr? Dessutom är d faktiskt inte så dyrt att chippa. Magic 3.1 kostar på DVDnorden.se 601 :- just nu eftersom dom har special erbjudande.
Hjälp! spelet funkar inte!
Men spelet är inte utländskt, det är köpt av en svensk internetbutik. Läs 1:a inlägget i tråden.
Dom kanske har nån dum spärr på österrikiska spel. jag vet att typ alla mina andra ps1-spel funbkar på mitt ps2. fast jag ska kolla om jag har nåra fler spel från österrike och kolla om dom funkar. sen ska jag prova både mitt nya och mitt gamla spel på min kompis ps2 och se om nåt av dom funkar där.Också det här som du skrev förut joy omn att spelet skulle va för gammalt. det spelar nog ingen roll för att mitt crash bandicoot 1 funkar på ps2-et och det är ett av dom äldsta ps1spelen.
Uppdatering: Jag har kollat alla mina spel och upptäckt att alla är gjorda i österrike. Så då var det uteslutet. Då var för gammalt och gjort i österrike uteslutet. Det enda jag har kvar att gå på är att Konami-spel inte funkar på ps2. Nån som har nåt annat Konami-spel till ps1 och har et ps2 kan väl pröva och skriva om det funkar.
Jag testa MGS1(metal gear solid1) dom är tillvärkat av konami. Det funkade väldigt bra :s undrar vad som har hänt :?
kanske måste man ha chip
Jag har prövat det på min kompis ps2. Där funkade det inte heller. Sen provade jag på hans ps1 och där funkade det. Känns väldigt mysko...
kanske spelet är sönder på något sett?
Om jag har köpt ett helt mytt spel vore det väl konstigt om det var sönder? Problemet med spelet är att det inte funkar på ps2, men på ps1 funkar det som det ska.
Du kan inte spela Ps2 spel på Ps1 :S :S :S
Du kan inte spela Ps2 spel på Ps1 :S :S :S
men han pratar ju om att spela ps1 spel på ps2!
regionsskydd eller vad det heter det kan vara det! om det är så, kan du bara gå till typ on off och fixa det. men jag vet inte alla mina spel funkar på ps2.
Det är det inte för att det är köpt i Sverige av en svensk butik.
Du kan inte spela Ps2 spel på Ps1 :S :S :Smen han pratar ju om att spela ps1 spel på ps2!
jaha, tänkte väl :D
du måste ha ett chipp om du ska spela utländska spel om du inte vill x:a ditt ps2 det x:et gör att du kan spela alla spel tillochmed pc spel. X:et kan göra att konsollen går sönder. så det är inget jag rekommenderar. mitt gick sönder så jag fick köpa ett nytt playstation............
OK hela mitt problem i sammanfattning:
Mitt ps1-spel, Poy Poy 2, funkar inte på ps2, varken mitt eller min kompis, men på ps1 funkar det som vanligt. Spelet är tillverkat av Konami, är INTE bränt och är köpt i Sverige. Jag köpte ett nytt spel och det funkade precis likadant. Alla mina andra ps1-spel funkar bra på ps2. Hjälp mig om ni har nån lösning.
jag vet inte men mitt poy poy 2 funkar inte heller till ps2 :cry: men till ps1 funkar det
Då är det väl antagligen nåt fel på Poy Poy 2. Synd, för det är ett av mina favvospel och jag kan inte spela det eftersom att mitt ps1 är sönder.
på mina ps1 spel står det på baksidan om dom funkar på ps2
det kanske det inte gjör på ditt spel men det gör det ialafal på mitt :lol:
Men det gäller väl bara nya spel?
Jag har själv inte spelat Poy Poy men ajg har haft samma problem som du med ett av mina playstationspel!
Jag skulle spela ett svenskköpt spel till ps1 på Playstation2 och det gick fanimej inte. Jag försökte med allting möjligt... Rengöra lasern och lämnade till och med in den till spelia!
Jag måste nu medge att jag tror inte att man kan spela alla sple som finns på ps1 till ps2... Dom riktigt gammla ps1 spelen skulle jag tro inte funkar men dom som är något nyare tror jag har nått som gör så att dom rullar på fint till ps2
Mvh Cheatorx
D funka inte fö mej häller/skrivet av min kompis som har ps2 :1_gryfire: