Eric_H Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Skrivet 10 Februari 2006 Hej! Jag kunde inte lägga in ett till fusk på Ruby/Sapphire på fuska.se. Det här kan vara ett bra tips för dom som har svårt att få ett bra Pokémon-team. Det är rätt lätt. Klara Pokémonligan om och om igen tills din start-Pokémon är i lv 100. Sen flyger du till Rustboro och går till Route 116. Sen fångar du en Taillow i lv 6 där. Flyg sen till Littleroot town. Sen låtsas du att du har din Taillow som start-Pokémon och att du precis har startat ett nytt spel. Sen går du runt och tränar i Route 101. Sen går du vidare till Oldale och fortsätter träna i Route 103. Sen fortsätter du så i alla Router som är följande. När du har utvecklad Taillow till Swellow så tränar du den till typ lv 58-59. Gå sen till Pokémonligan och träna Swellow till lv 100. Nu är din Swellow lika oslagbar som din start-Pokémon. Fånga sen en Lotad i Route 102. Utveckla den till Lombre och utveckla sen Lombre till Ludicolo med hjälp av en Waterstone. Träna den till lv 100 Nu har du tre Pokémon i lv 100 och så här ligger det till: Alla sorts start-Pokémon är jättestarka. Swellow och Taillow är också väldigt starka. Ludicolo slår det mesta också. Sen ska du leta efter en Ralts i Route 102 precis jämte Petalburg. Träna den tills den utvecklas till Kirlia. Utveckla sen den till Gardevior. Träna den till lv 100. Nu har du fyra Pokémon i lv 100. Om du vill ha några legendariska så föreslår jag att du fångar Groudon och Kyogre istället för Rayquaza. Men om du vill ha ett team utan legendariska så ska du göra såhär: Gå till sandstormen. Ibland hittar du ett torn där. Gå upp för det tornet (du måste ha Mach bike) och välj en fossil. Väljer du Claw Fossil får du Anorith. Väljer du Root Fossil får du Lileep. Flyg sen till Fallabror. Gå åt vänster och gå in i Fossil Maniacs hus. Där finns det en gång som går under öknen. Där hittar du den andra fossilen. Nu har du båda. Flyg sen till Rustboro igen. Gå in i Devon huset. Gå in i det andra rummet. Längst ner där finns det en gubbe som kan återställa fossiler till Pokémon. Be honom återställa dom. Gå ut och vänta en stund. Gå sen in igen och se om han är klar. Nu har du en Lileep och en Anorith. Utveckla båda två och träna dom till lv 100. Nu har du ett helt team med lv 100 Pokémons och ett väldigt starkt team också. Men för att få fossilerna på Ruby/Sapphire så måste du göra en annan sak. Spelar du Ruby/Sapphire så ska du göra såhär: Gå allra längst upp i sandstormen. Gå sen åt höger. Där hittar du två fossiler. Välj en varsamt för jag vet inte och tror inte att du kan få den andra sen. Gör samma sak som på Emerald och träna den till lv 100. Jag skulle föredra att välja Claw Fossil så att du får Anorith. Nu har du ett perfekt team i Ruby/Sapphire med! Jag hoppas att detta tips kan vara användbart!
Overraild Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Skrivet 10 Februari 2006 Bra tips, men blir det inte rätt jobbigt att träna alla Pokémon till Lv 100?
Eric_H Skrivet 10 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 10 Februari 2006 Det blir kanske lite jobbigt att träna alla till lv 100. Men om du går runt och tränar i alla Router så går det nog. Ditt Team kommer ju nästan att bli oslagbart eller hur?
DarknessGuy Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Skrivet 13 Februari 2006 Det blir kanske lite jobbigt att träna alla till lv 100. Men om du går runt och tränar i alla Router så går det nog. Ditt Team kommer ju nästan att bli oslagbart eller hur? Bra fusk :cool:
Rekommendera inlägg