💬
Logga in
Fuska.se

Kan Ni Ge Mig Tips Till Emerald?

22 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

kan ni ge mig tios till emerald!? :P

Nivå 5 · Fuskare

Vilka sorts tips? Nästa gång du skapar en tråd så var mer klar fattad..

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Vilka sorts tips? Nästa gång du skapar en tråd så var mer klar fattad..

eh....så klart !menar alltså till träning och sånt! :blink:
Nivå 5 · Fuskare

Skriv då tränings tips...

EV träna.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

ja ungefär!ok EV tips! :)

Nivå 5 · Fuskare

Okey :P Träna upp dina pokemons svagheter med EV.. det tar en tid med är värt det.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7

ok :)

13 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling

jag tränar mina poekmon till 40 sen tränar jag dom i victory road...min swampert i lv 55 har 202 hp för jag tränade bara mot haryama och loured :D

Nivå 5 · Fuskare

oj, det var ganska mycket men om du har tränat mot dom e det väl inte så konstigt antar jag x) själv så EV tränar jag inte ofta om jag gör det så e det ofta för att få mer HP och speed!

Nivå 7 · Fuskare

jag EV tränar inte alls kanske nån gång om året... X) men annars kan man ju ge dom calcium iron o carbos o sånt... ;) om man e rik...

Nivå 5 · Fuskare

Eller om man har mycket Battle Points.

Nivå 5 · Fuskare

mm. det brukar jag göra oftare än att EV träna dom!

14 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling

orka ev träna jag ger mina zinc mm..om jag inte ä på tränings humör :D :kung:

Nivå 7 · Fuskare

aa jag med!... :D :cool:

15 Mar 2006
Nivå 5 · Fuskare

Kirk, en pokemon blir sjukt svag om man inte EV tränar dem.. För att få reda på om din pokmon är stark eller svag för dens ras så dra till Battle Frontier. I ett utav husen finns en gammal gubbe som frågar om han får se på din pokemon.. Efter det så säger han antagligen att det är :

Weak, weaker-then-avrage, avrage, stronger-then-avrage- Strong- Outstanding-Perfekt trained.

Jag ser alltid till så att mina pokemon är perfekt tränade med EV. Det borde ni också göra.. Annars så kommer det vara svårt att få symboler på BF eftersom alla frontier brains pokemons är prefekt tränade.

29 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Kirk, en pokemon blir sjukt svag om man inte EV tränar dem.. För att få reda på om din pokmon är stark eller svag för dens ras så dra till Battle Frontier. I ett utav husen finns en gammal gubbe som frågar om han får se på din pokemon.. Efter det så säger han antagligen att det är :

Weak, weaker-then-avrage, avrage, stronger-then-avrage- Strong- Outstanding-Perfekt trained.

Jag ser alltid till så att mina pokemon är perfekt tränade med EV. Det borde ni också göra.. Annars så kommer det vara svårt att få symboler på BF eftersom alla frontier brains pokemons är prefekt tränade.

Håller med
30 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling

Bara ett problem: Han säger inte hur dina EVs är utan dina IVs. Även om du har EVtränat den perfekt så kan den vara dålig. IVna bestäms när du fångar den. Pröva att EV-träna en Latias/-os som du har fångat utan Southern Island. Den har nästan alltid extremt dåliga IVs, och gubben kommer inte att gilla den.

Nivå 5 · Fuskare

Vad är IV? Det har jag aldrig hört talas om.

31 Mar 2006
Nivå 5 · Fuskare

MM vet, men om du kollat på på serebii så vet du med att IV kan stiga ju mer man EV tränar ..

Nivå 4 · Lärling

IV betyder invidual values, och det har med olika natures och exp att göra= lika med olika pokemon-stats. t.ex: lonely nature= attack men det kan ändå variera mellan statsen på olika pokemon beroende på nature, level eller exp, om den är lycklig, vilken tid på dan du fångade den och på vilken route. alla pokemons är unika!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in