Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Kirk, en pokemon blir sjukt svag om man inte EV tränar dem.. För att få reda på om din pokmon är stark eller svag för dens ras så dra till Battle Frontier. I ett utav husen finns en gammal gubbe som frågar om han får se på din pokemon.. Efter det så säger han antagligen att det är :

Weak, weaker-then-avrage, avrage, stronger-then-avrage- Strong- Outstanding-Perfekt trained.

Jag ser alltid till så att mina pokemon är perfekt tränade med EV. Det borde ni också göra.. Annars så kommer det vara svårt att få symboler på BF eftersom alla frontier brains pokemons är prefekt tränade.

• 2 veckor senare...
Skrivet

Kirk, en pokemon blir sjukt svag om man inte EV tränar dem.. För att få reda på om din pokmon är stark eller svag för dens ras så dra till Battle Frontier. I ett utav husen finns en gammal gubbe som frågar om han får se på din pokemon.. Efter det så säger han antagligen att det är :

Weak, weaker-then-avrage, avrage, stronger-then-avrage- Strong- Outstanding-Perfekt trained.

Jag ser alltid till så att mina pokemon är perfekt tränade med EV. Det borde ni också göra.. Annars så kommer det vara svårt att få symboler på BF eftersom alla frontier brains pokemons är prefekt tränade.

Håller med
Skrivet

Bara ett problem: Han säger inte hur dina EVs är utan dina IVs. Även om du har EVtränat den perfekt så kan den vara dålig. IVna bestäms när du fångar den. Pröva att EV-träna en Latias/-os som du har fångat utan Southern Island. Den har nästan alltid extremt dåliga IVs, och gubben kommer inte att gilla den.

Skrivet

IV betyder invidual values, och det har med olika natures och exp att göra= lika med olika pokemon-stats. t.ex: lonely nature= attack men det kan ändå variera mellan statsen på olika pokemon beroende på nature, level eller exp, om den är lycklig, vilken tid på dan du fångade den och på vilken route. alla pokemons är unika!

Skrivet

Nej nej, IVs har inget med Natures att göra. IVs bestäms när man fångar/kläcker en Pokemon, och de kan aldrig ändras(utan Gameshark). De bestämmer också typ och attack på Hidden Power. (Hidden Power=komplicerad attack)

IVs gör ganska mycket skillnad: 31 poäng på varje stat i L100 skiljer en med max-IV och inga IVs.

Natures höjer ett stat med 10% och sänker ett annat med lika mycket.

• Skapa ny...