💬
Logga in
Fuska.se

Pinnacle

7 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

När jag lägger in vissa klipp i pinnacle så kommer det upp en liten ruta, där det står något om fps, sen när jag spelar upp de i redigeringen så är det ett pipande/ tjutande ljud istället för det riktiga ljudet.

vet någon varför?

29 Mar 2006
Nivå 4 · Lärling

skulle nog underlätta om man fick veta exakt vad det stog men fps er ju frames per second so...kan ockso vara nån inställning

30 Mar 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

testa någon annan källa eller något sådant för att se om det blir likadant. det kan dels vara Error 40, någon konstig inställning eller hårdvarutrubbel.

Error 40 tror jag inte...

någon konstig inställning kan det vara, kolla så att du importerar i PAL, tror det är 30 fps.

vart kommer klippen ifrån, kamera, internet etc?

31 Mar 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #4

klippen kommer ifrån kamera, och det står 24 fps tror jag.. de funkar i movie maker och sony vegas, men inte pinnacle..

Nivå 9 · Veteranfuskare

skumt, men 24 fps verkar lite skum inställning... kanske kan bara pinnacle hantera 30 fps, Vegas kan hantera många andra hastigheter också, det vet jag så det kan vara en anledning. men kameran borde spela in i 30 eller 29,789 eller nånting sådant...

1 Apr 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #6

jag ska titta efter om jag kan ändra det

16 Jun 2006

För mig funkar inte programmet alls...

17 Jun 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

Kolla systemkraven och Release Notes, där brukar stå rätt bra vad som krävs. Det kan vara så att processorn eller något annat inte har stöd för vissa saker.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in