💬
Logga in
Fuska.se

Proof That There Is No God

289 svar · startad · 🔒 låst

↗ till inlägget

har inte läst hela debatten nu så ska inte lägga mig i för mycket men ville bara inflika att kostfästelse var ett vanligt avrättningssätt, uppfanns av de gamla perserna för att förnedra, skrämma och plåga. vore väldigt konstig om det inte hade funnits enligt forskare när många historiker och forskare anser det som en vanlig avrättningsmetod under denna tid.

Givetvis så korsfästes människor.. men det är hur dom korsfästes som är frågan, och att korsfästa någon med endast spikar genom händer och fötter fungerar inte enligt dom tester som gjorts, eftersom händerna inte klarar en persons kroppsvikt.

↗ till inlägget

har inte läst hela debatten nu så ska inte lägga mig i för mycket men ville bara inflika att kostfästelse var ett vanligt avrättningssätt, uppfanns av de gamla perserna för att förnedra, skrämma och plåga. vore väldigt konstig om det inte hade funnits enligt forskare när många historiker och forskare anser det som en vanlig avrättningsmetod under denna tid.

rep kanske elr Jaevligt tjock spik
15 Apr 2006
↗ till inlägget

De som säger: "Ingen kan bevisa att gud finns, ingen kan bevisa att gud inte finns". Om vi säger såhär, jag tror att det finns en osynlig kråka som flyger runt och sjunger julvisor. Jag kan inte bevisa att kråkan finns, men ni kan inte bevisa att kråkan inte finns. Så om man ska köra med det argumnetet, så kan vad som helst finnas, eller vad som helst inte finnas.

..nu är det ju så att t.ex jag -som ateist- inte har något att bevisa. Troende har en teori om att en gud finns..då är det deras ansvar att bevisa sin teori.

"Lack of proof is proof in itself" eller vad man nu säger.

Det räcker dessutom inte att bevisa att t.ex Jesus existerat. Jesus kan mycket väl ha funnits, men det bevisar ändå inte att han var guds son eller utfört mirakel.

Religion är inget annat än ett hjälpmedel för de som inte klarar av att veta att livet kanske inte har någon mening eller högre mål eller de som inte klarar av att veta om att vi kan bli sjuk och dö vilken dag som helst. För att inte glömma att människor alltid har använt religion för att förklara saker de inte förstår genom alla år. Självklart har de också använts till att få makt.

Att gud skulle existera är lika möjligt som att Ra, Anubis, Tor, Oden, Renen(samernas shit), Loke, Hera, Poseidon, Hades, Sköldpaddan (indaners), Amor, Ares, Balder, Zeus, Frej eller Afrodite skulle finnas. Den listan skulle kunna fortsätta en lång, lång stund.

Om någon av dem skulle ha existerat borde det finnas något bevis vid det här laget.

Då har ju självklart bibeln garderat sig mot vetenskap genom att säga att man måste tro på skiten utan att veta något säkert...men hade jag varit gud hade jag iaf visat mig minst en gång. Men guden eller åtminstone

HÄRMED UTMANAR JAG ALLA GUDAR SOM SÄGS FINNAS. VISA ER FÖR MIG.

STANNA TIDEN ELLER VAD f*n SOM HELST...DELA HAVET IGEN...DET SKULLE DUGA. EFTERSOM DET GICK BRA ATT GÖRA MIRAKEL FÖR 2000 ÅR SEDAN, VARFÖR INTE GÖRA ETT NU?

Nu ska vi se vad som händer...jag kommer med en update. Förmodligen ingen-j*vla-ting...

Hur vågar du :o Är du inte rädd. haha

angående det här med att röda havet delades och att jesus gick på vatten, så såg jag en dokumentär med en kille som var forskare kring religösa vatten fenomen. Jag såg inte hela, men han påstog att rödahavet delades pga någon särskilt stark tidvattens ström. Men han sa också att det fenomenet bara varar en liten stund.

16 Apr 2006

Jag har också hört att det kan ha inträffat av en jordbävning.

Iallafall, en intressant sak med den är diskussionen är: Det är fullkomligt omöjligt att helt och fullt bevisa ett föremåls eller en persons icke-existens, men det går at bevisa ett föremåls eller en persons existens, även fast det inte alltid är så enkelt. På så sätt har ni som tror på gud ett övertag här: Vi ateister kan omöjligt bevisa guds icke-existens, därmed har vi ingen som helst chans att vinna denna diskussion.

Men om man då tänker som i en rättegång: En häktad person skall ses som oskyldig tills motsattsen bevisas, och det är bl.a för att det är absolut omöjligt att bevisa att personen är oskyldig.

Så det logiska borde att göra likadant här: Gud skall ses som icke-existerande tills motsattsen bevisas.

Men givetvis kommer ni protestera, men det är bara en tanke, om man ska se saken logiskt.

Moderator Moderator
↗ till inlägget

De som säger: "Ingen kan bevisa att gud finns, ingen kan bevisa att gud inte finns". Om vi säger såhär, jag tror att det finns en osynlig kråka som flyger runt och sjunger julvisor. Jag kan inte bevisa att kråkan finns, men ni kan inte bevisa att kråkan inte finns. Så om man ska köra med det argumnetet, så kan vad som helst finnas, eller vad som helst inte finnas.

Jag tror inte Gud bryr sig om vad du skriver på ett forum.

Religion kanske är för djupt för ytliga människor att förstå.

17 Apr 2006

Du borde passa dig jävligt noga med att kalla andra ytliga (läs utseende tråden)

Ha! Bra poäng! Jag hade skrivit "ägd" om det inte vore för att det bara är onödigt provokativt (ooops, nu skrev jag ju det iallafall).

Och Xade, det där är ändå inte ens ett argument. Såvitt jag förstår det så tror du seriöst att du ALLTID har rätt och om någon skriver ett motargument så spelar det ingen roll för dig. Så därför tänker jag härmed ignorera dina åsikter tills du lär dig att debattera på riktigt.

Jag är autist. Tror inte på någon Gud. Jag tror inte på någon Gud eftersom det inte finns några fysiska/vetenskapliga bevis. I Bibeln är inte allt som står korrekt. Det kan ha varit han som kallade sig Jesus som berättade om Gud och annat, och tvingade andra att tro det tills någon skrev ner allt.

Jag ber er att inte kommentera det jag skrivit, eftersom det är min personliga åsikt. Alla har en egen åsikt, och jag tycker att denna tråd borde låsas.

Jag förstår att det kan vara mycket trevligt att tro att man har en Gud som tar hand om allting, men själv kan jag omöjligt tro på det.

//Mîhker

Senast ändrad:

Man ska inte kunna bevisa att gud finns. Därför finns det en gud. Man kan aldrig veta till 100% om han finns. För vem skapade big bang som sen skapade livet och jorden? Därför pekar jag på att det måste finnas en gud. Men han kan inte bevisas att han/hon finns. För om man kan bevisa det. Finns ingen gud.

18 Apr 2006

Mîhker: Det heter ateist, inte autist.

Girder: Logiken i ditt inlägg försvann efter andra meningen. Om man kan bevisa att gud finns så finns han inte? Det är ungefär lika logiskt som att säga "om man blundar så tittar man". Förklara dig.

Asså jag gatt bara vara dryg. he he :P.

*va f*n gör jag? e ju off topic. måste in på banan igen* *bitchslappa mig själv*

Nej. det va faktiskt ingen logik i mitt inlägg. Okej här kommer den seriösa saken: Gud finns. för vem skapade big bang annars? som kunde skapa jorden?

Senast ändrad:

Moderator Moderator
↗ till inlägget

Jag är autist. Tror inte på någon Gud. Jag tror inte på någon Gud eftersom det inte finns några fysiska/vetenskapliga bevis. I Bibeln är inte allt som står korrekt. Det kan ha varit han som kallade sig Jesus som berättade om Gud och annat, och tvingade andra att tro det tills någon skrev ner allt.

Jag ber er att inte kommentera det jag skrivit, eftersom det är min personliga åsikt. Alla har en egen åsikt, och jag tycker att denna tråd borde låsas.

Jag förstår att det kan vara mycket trevligt att tro att man har en Gud som tar hand om allting, men själv kan jag omöjligt tro på det.

//Mîhker

Där sa du något, det är just det jag stör mig så otroligt på.

VAFAN SKA NI MED BEVIS TILL?

Kan ni inte tro? Tron är det viktigaste.

ja ha. du hade en bra poäng till också Xade ( för en gång skull :P )

ja man ska ju tro. och tron är inte det viktigaste. ja menar. tänk om man vill se sin gud? ja menar varför tro på nåt man inte har sett?

Senast ändrad:

Om det fanns en gud skulle inte världen vara ett sådant dåligt ställe, eller så bara j*vlas han!!

Och OM det skulle finnas en gud....vad skulle hända med alla andra "gudar" som finns i världen då?? Gud är ett påhitt till frågan "Hur skapades världen/människan/djuren o.s.v

19 Apr 2006
↗ till inlägget

//Mîhker

Bevis, jadu vad skall man med det till ? De flesta går nog inte och bestämmer sig för att det här är sant och alla andra kan dra åt h*lvete. Utan att ha några som helst bevis för det. Du kanske gör det, men inte jag (och de flesta andra)

jag kan iaf bevisa att eva adam aldrig har funnits, de kunde inte skriva då, de knde inte tala, och jag tror knappast att det är sant

*skrev snabbt, måste äta*

Ni får ju tro om ni vill, men för att jag ska tro på gud vill jag ha bevis för hennes/hans existens. Annars kan jag inte tro även om jag velat.

21 Apr 2006
Moderator Moderator

Du talar emot dig själv. "För att jag ska tro" OMG! om du vet att han finns tror du ju inte, då vet du. Meningen med att tro är att man TROR!

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.