Hoppa till innehåll

Söker Personal Till Mitt Och En Polares Spel


Desu
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! Jag och en polare håller på att skapa ett spel. spelet ska heta.

 

 

The legend of zelda: Revulution of link.

 

 

Och vi två känner att vi inte klarar av detta ensamma. så nu ska vi söka personal till vårt arbete.

 

 

såna som vi behöver är:

 

Grafik skapare( skapar tiles some är 32 x 32 storlek och annat skit enligt våra befallningar  :P  )

GM

Övervakare ( som vaktar så ingen t.ex blockar och sånt dumt )

Mappers

 

 

sen va det inge mer tror jag?

kommer uppdatera listan när det behövs.

p.s man får inge pengar eller fuskamynt om man deltar. man deltar för nöjes skull och vill vara med och skapa ett spel. inga kr, pengar eller fuskamynt utlovas

 

om du vill va med så posta här eller sänd ett mail till [email protected]

 

CopyRight on The legend of zelda: Revulution of link

 

OMG! Nintendo har copyright på allting de gort som rör Zelda... du måste egentligen skicka ett mail och fråga Nintendo ifall ni har tillåtelse att använda sprites från zelda, göra ett zelda spel o.s.v.! Du kan inte försöka slingra dig som du gjort innan på dina andra inlägg på tråden. De har rätt att ta bort spelet ifall de vill och de leder till att hela nintendo är med som admins... och det kan framstå ganska sjukt. Ifall ni frågar får ni tillstånd och då äger ni det själva. Så enkelt är det. Själv har folk tatt saker från min hemsida så jag vet hur krångligt det är när någon inte kan förstå hur copyright är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej! Jag och en polare håller på att skapa ett spel. spelet ska heta.

 

 

The legend of zelda: Revulution of link.

 

 

Och vi två känner att vi inte klarar av detta ensamma. så nu ska vi söka personal till vårt arbete.

 

 

såna som vi behöver är:

 

Grafik skapare( skapar tiles some är 32 x 32 storlek och annat skit enligt våra befallningar  :P  )

GM

Övervakare ( som vaktar så ingen t.ex blockar och sånt dumt )

Mappers

 

 

sen va det inge mer tror jag?

kommer uppdatera listan när det behövs.

p.s man får inge pengar eller fuskamynt om man deltar. man deltar för nöjes skull och vill vara med och skapa ett spel. inga kr, pengar eller fuskamynt utlovas

 

om du vill va med så posta här eller sänd ett mail till [email protected]

 

CopyRight on The legend of zelda: Revulution of link

 

Tillskillnad från dig så har nintendo tid och pengar att driva en juridisk process

tvivlar dock på att dom gjör det i ett sånt hära fall dom kan få dåligt ryckte om dom bråkar med en liten unge som gjort ett spel.

tvivlar till och med på att detta ens kommer bli ett spel.

 

girder måste förstå att tex SAAB inte kan döpa en bil till "BMW zero" eller nåt liknande.

och macintosh can inte börja kalla sitt operativ system "windows xxp"

bara för att dom inte använt xxp.

det fins ett exempel på när max börja tillverka "big max" (som nu är omdöpt) dom blev stämda av macdonnalds "big mac".

varför inte hitta på nåt nytt?

 

"Färglada spelet"

"lek lemmings"

"skaffa ett liv?"

är bara några förslag! du kan säkert hitta på nåt bättre..

Redigerat av TermEral
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Tillskillnad från dig så har nintendo tid och pengar att driva en juridisk process

tvivlar dock på att dom gjör det i ett sånt hära fall dom kan få dåligt ryckte om dom bråkar med en liten unge som gjort ett spel.

tvivlar till och med på att detta ens kommer bli ett spel.

 

girder måste förstå att tex SAAB inte kan döpa en bil till  "BMW zero" eller nåt liknande.

och macintosh can inte börja kalla sitt operativ system "windows xxp"

bara för att dom inte använt xxp.

det fins ett exempel på när max börja tillverka "big max" (som nu är omdöpt) dom blev stämda av macdonnalds "big mac".

varför inte hitta på nåt nytt?

 

"Färglada spelet"

"lek lemmings"

"skaffa ett liv?"

är bara några förslag! du kan säkert hitta på nåt bättre..

 

jag vet jag vet! men jag tror inte dom bryr sig så mycket

 

p.s liten unge :huh: du e bara 1 år äldre än mig?

. för jag tror inte att nintendo stämmer nån om man gör ett spel. men aja. jag menar dom blir väl inte galen :P

föresten jag vet att jag kan bli stämd. det har jag vetat hela tiden. det vet alla som gör egna zelda spel.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Det var en grabb som gjorde ett Zelda spel förut, han blev hotad med stämningar av nintendo. Varför ska det heta något med zelda om du ska ha egna idéer? Kom på ett eget namn, "the story of Helga"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en grabb som gjorde ett Zelda spel förut, han blev hotad med stämningar av nintendo. Varför ska det heta något med zelda om du ska ha egna idéer? Kom på ett eget namn, "the story of Helga"?

 

Hotad? företag får ej HOTA folk. endast säga åt dom att inte fortsäta med spelet. om dom "Hotar" kan grabben stämma dom för personligt påhopp.

 

p.s jag e fortfarande medveten om att jag och min polare kan bli stämda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Det var en grabb som gjorde ett Zelda spel förut, han blev hotad med stämningar av nintendo. Varför ska det heta något med zelda om du ska ha egna idéer? Kom på ett eget namn, "the story of Helga"?

 

Menade inte att de hotade honom på de sättet. De varnade honom att om han skulle fortsätta så skulle han bli stämd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte vem jag ska hålla med nu, jag vet att det är olagligt att ta någons annans "namn" men om du gör spelet för privat bruk så tycker jag att det inte gör något.

 

Om vi tar Macdonalds exemplet: Jag har gjort en egen hamburgare hemma som jag ska äta (inte sälja) så döper jag den till Big Mac för jag tyckte det var ett passande namn till min stora hamburgare, då tror jag de inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...