Boffaroffe Skrivet 17 April 2006 Rapport Skrivet 17 April 2006 Hej... Jag har ett litet problem med mitt Linux här. Jag kan inte ändra min upplösning på bildskärmen... :/ Antingen hittar jag den inte eller så finns den inte. Just nu är det 1280x1024, vilket är RIKTIGT litet för dem skärmen som jag har till den datorn. Jag skulle vilja ändra till 1024x768, men som sagt hittar jag inte vart dessa inställningar är någonstans. Någon som är kunnig och kan visa med t.ex ett screenshot vart den ligger :/? Citera
Desu Skrivet 18 April 2006 Rapport Skrivet 18 April 2006 asså hur ser ett linux operativ system ut? e det som windows? prova i så fall med högerklick på skrivbordet och sen egenskaper Citera
Boffaroffe Skrivet 18 April 2006 Författare Rapport Skrivet 18 April 2006 Det är inte som windows. Och på högerklick -> inställningar finns det inget. :/ Citera
epaaj Skrivet 20 April 2006 Rapport Skrivet 20 April 2006 Det beror väl lite på vilken fönsterhanterare du har. Men som sagt borde det finnas någon kontrollpanel i startmenyn. När jag körde en live-dist en gång har jag för mig att jag kunde ändra upplösning genom någon knapp i aktivitetsfältet. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.