Gäst Sandkaka Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 (redigerat) Jag märker att många här i forumet citerar hela det första inlägget som ibland kan vara väldigt långt. Detta gör så att vi lata måste scrolla alldeles för mycket ;-) , vilket kan vara lite frustrerande. Vill du svara på en speciell del av inlägget kan du använda quote (citat) - funktionen och därefter i ditt svar ta bort det onödiga och bara lämna kvar det som du svarar på. Vill du svara på någon annan under samma tråd som också skrivit ett långt svar göra som jag berättade nyss eller göra som en hel del, skriva ett @[namnet] eller [namnet]: och därefter ditt svar. Du kan även göra en länk tillbaka till ett inlägg med en liten pil. Uppe i högra hörnet på ett inlägg finns ett nummer för vilket inlägg det är, exempel: #1. Tryck där så får du upp en url, kopiera numret längst bak i urln med ctrl + c. Använd [Snapback]använd ctrl + v för att få numret[/Snapback] Så här borde det se ut: <{POST_SNAPBACK}>... Tack till Fusk Katten som berättade om denna funktion. Hoppas vi slipper allt detta onödiga scrollande nu ;-) ~Daniel Redigerat 21 April 2006 av katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 Bra att du skrev det här, håller nästan på att bli förbannad ibland. Speciellt dom som citerar första inlägget från "Styr min webbcamera stridsvagn över internet". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 (redigerat) Katten: Jo, i vissa fall kan man göra det, och i vissa fall inte. Jag menar, tänk om allt skulle vara sammanhängande? Egentligen så är det bara att skriva användarnamnet på den personen man skriver till, för det är ju inte alltid nödvändigt att citera. Dvs Katten: *text* bara som exempel. :P Klantigt... Redigerat 19 April 2006 av Petey Piranha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 Men Petey: Nu gjorde du ju så man inte skulle göra ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 (redigerat) @Petey Piranha: Precis som jag sa. Plus... Nu citerade du hela mitt inlägg.. Med flit? @Cooliz: Ja, stridsvangsgrejen blir helhets citerad hela tiden, det är en av anledningarna till alla sidor som det inlägget har. Edit: outside enemy han före mig på Petey ;-) Redigerat 19 April 2006 av katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 19 April 2006 Rapport Dela Skrivet 19 April 2006 (redigerat) Det kan bli väldigt störigt om någonn/några citerar ett långt första inlägg i en tråd. Om det är guider kan det hända att dessa första inlägg i trådar är väldigt långa. Om man vill fråga eller kommentera huvudinlägget räcker det att skriva Namn: blabla... Bra att du tog upp det här katten. Edit: Tråden med stridsvangsgrejen har bara 3 sidor. Det spelar ingen roll om inläggen är långa det blir inte fler sidor för det. :D Redigerat 19 April 2006 av Presentation Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 April 2006 Rapport Dela Skrivet 20 April 2006 (redigerat) Man kan ju även lägga in <{POST_SNAPBACK}> och länka till den som man vill citera. Man klickar bara på #x och ser vilken länk den har, sen tar man bort addressen och lämnar kvar numret. T ex: http://forum.fuska.se/index.php?showtopic=...ndpost&p=729051 blir [snapback]729051[/snapback] Redigerat 20 April 2006 av Fusk Katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 20 April 2006 Rapport Dela Skrivet 20 April 2006 Jepp det kan man också göra, finns några olika sätt som man kan göra på. Fusk Katten hur gör man en sådan pil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 April 2006 Rapport Dela Skrivet 20 April 2006 (redigerat) [snapback]numert[/snapback] Så gör man. Redigerat 20 April 2006 av Fusk Katten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 20 April 2006 Rapport Dela Skrivet 20 April 2006 Okey då vet jag det. Kanske använder det någon gång i framtiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 20 April 2006 Rapport Dela Skrivet 20 April 2006 Fusk Katten, det fungerade inte att lägga in den där pilen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 April 2006 Rapport Dela Skrivet 20 April 2006 Händer det inget när du försöker klicka på den eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.