💬
Logga in
Fuska.se

Krig

27 svar · startad

Trådstartare #1

Varför har vi krig egentligen?

Skolarbete i SO om Europa varför vi har haft så mycket krig i historian.

Europa brukar kriga mycket pga politiken och varor mm men finns det något sätt att förhindra krig?

Italien och Tyskland rök nästan ihop för ett par år sedan läste jag i tidningen, fast det blev inget av det som tur var.

Om vi skulle ha mer gemensam politik skulle det fungera bättre i samhället och utan vår kära EU vore vi redan döda.

Min teori om att stoppa detta är att alla länder blir monarkier istället för republiker, Sverige har klarat sig som ett fritt land, inte så strängt och vi slipper mycket krig pga vår monarki, darför detta tror jag demokratin i landet ändrar sig på något sätt en aning bättre.

Vet ej om det har varit någon tråd som denna innan.

28 Apr 2006

Utan EU vore vi redan döda? Hur fientliga tror du vi européer är mot varandra egentligen?

förenar hela jorden till ett ända stort land ?

En tanke men den skulle absolut inte hindra krig.

Det går inte att hindra krig på denna jord

EU har inget med krig att göra, det är igen millitärpakt, som exempelvis nato, eller ett fredsbevarande råd (FN)

29 Apr 2006
Karamellkungen

Det går inte att förhindra krig på denna jord, samhället ser ner på folk som är annorlunda och det kommer alltid finnas idiotiska anledningar till att kriga. Hämnd, hämnd, hämnd, det är smm ett kretslopp...

Ta ett stort vitt papper.. ta hela EU och usa .. kanske asien.. skriv under de att inta ha nått krig och stoppa de bakom lås och bom!

Karamellkungen

Och det tror du är en realistisk lösning?

Senast ändrad:

Å du har tydligen aldrig hört talas om Afrika,Australien å Oceanien..

Krig kommer alltid att finns här!

1 May 2006

Krig kommer finnas lika länge som det finns giriga idioter och förtryckta människor.

Senast ändrad:

Moderator Moderator

Äh... det har aldrig drabbat oss, så varför bry sig. Ett sätt är ju att göra som USA. Jaga rätt på alla terrorister och sånt. ;)

2 May 2006

USA är det I-land i världen som krigat mest. Och de har jagat runt terrorister ett tag nu, och vad har det fått för resultat? Jo, fler terrorister som vill hämnas för att USA dödat deras kompanjoner.

Karamellkungen

USA är lagom kurkade. De lägger sig i andra länders politik och tar olja. Jagar desperat efter terroister och resultatet är inte positivt.

Det går inte att stoppa krig... Det finns i och för sig ett sätt... Jorde går under och det snart... >_>

ni ska f*n inte tro att usa är nåt fredland som är snälla.

Dom har ju f*n krigat hela tiden.

Om det är nåra terrorister som man ska jaga rätt på är det george bush och co.

3 May 2006

hahahahahhaah "utan eu vore vi redan döda"

Vad har EU gjort mer än att bestämma hur böjd en banan ska vara och hur mycket choklad en chokladboll ska innehålla för att få kallas chokladboll?

Där sa du ett sant ord. Tycker inte heller EU gjort särskilt mycket bra saker.

4 May 2006

Hur vi ska stoppa krig är att sätta minst 20 atombomber hos Bush så han spräng så vi slipper honom! Kanske överdriver lite men han förtjänar inte och vara President iallafall.

Senast ändrad:

5 May 2006
Moderator Moderator
↗ till inlägget

USA är lagom kurkade. De lägger sig i andra länders politik och tar olja. Jagar desperat efter terroister och resultatet är inte positivt.

Det går inte att stoppa krig... Det finns i och för sig ett sätt... Jorde går under och det snart... >_>

USA är ju dem som gör rätt. Självklart ska de fortsätta med vad de gör och har gjort. Ingen ska bråka med USA ostraffat.

Så är det rätt att dem torterar vanligt folk från Irak i deras fängelser dära! Jag har hört att dem inte låter dem sova i 1-2 veckor sen så torterar dem med förstorningsglas mot solen. Är det rätt eller! VAVA!

↗ till inlägget

Så är det rätt att dem torterar vanligt folk från Irak i deras fängelser dära! Jag har hört att dem inte låter dem sova i 1-2 veckor sen så torterar dem med förstorningsglas mot solen. Är det rätt eller! VAVA!

Informationen man behöver i krig är väldigt viktig, dels för att själva klara sig med livet i behåll. Så ja, det är rätt. Definera "vanligt folk från Irak". Självmordsbombare, religiösa fanatiker osv? Det är vad jag har fått för uppfattning om "vanligt folk i irak".

De e ganska enkelt, så länge de finns män me makt finns de krig. De e inte svårare än så o män me makt kommer alltid att finnas för den delen oxå

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in