Sälja sin kropp är inte ett bra sätt att livnära sig på. Fattar inte folk kan kränka sig själva på det sättet. Risken för att dom ska bli våldtagna är dessutom stor.
Vad Tycker Ni Om
Asså, ingen blir lycklig av att sälja sin kropp. Vanligtvis beror det på att de behöver pengar till droger, och då är det endast sådana här jobb som är möjliga. Om man gjorde det lagligt så skulle man kunna våldta någon och sedan ge dem en hundring och säga "hon var prostutierad".
De som är prostutierade behöver vård, och får de vård är chansen större att de slutar vara prostutierade och blir lyckligare.
↗ till inläggetAsså, ingen blir lycklig av att sälja sin kropp. Vanligtvis beror det på att de behöver pengar till droger, och då är det endast sådana här jobb som är möjliga. Om man gjorde det lagligt så skulle man kunna våldta någon och sedan ge dem en hundring och säga "hon var prostutierad".
De som är prostutierade behöver vård, och får de vård är chansen större att de slutar vara prostutierade och blir lyckligare.
Om nu alla prostutierade är offer för dom elaka drogerna... varför är det då olagligt att ta droger. är inte drogmisbrukare offer dom också?
En prostituerad säljer aldrig sin kropp... lika lite som en målare säljer sin, dom säljer både en tjänst där den ena råkar vara sex.
staten ska inte kontrollera vad vuxna människor gör frivilligt i sängkammaren det är inte statens uppgift, är det inte frivilligt så är det våldtäckt.
Att ta droger är vad jag vet inget brott, att sälja det är det däremot. Om man begår brott under ett drogat tillstånd så fälls man dock ändå. Det är likadant som att sälja cigaretter och alkohol till minderåriga, man tar ju knappast och sätter ungdomarna i fängelse.
Men såhär: Tror du att vilken kvinna som helst med lite ont om pengar går och prostutierar sig? När man hittat prostutierade kvinnor och gjort undersökningar om deras bakgrunder har man kommit fram till att de allra flesta har haft en tuff barndom där de upprepade gånger blivit utsatta för sexuella övergrepp. Därför säljer de i vuxen ålder sin kropp trots att de inte tycker om det; det är en tillvaro de vant sig i och är rädda för att bryta.
↗ till inläggetAtt ta droger är vad jag vet inget brott, att sälja det är det däremot. Om man begår brott under ett drogat tillstånd så fälls man dock ändå. Det är likadant som att sälja cigaretter och alkohol till minderåriga, man tar ju knappast och sätter ungdomarna i fängelse.
Men såhär: Tror du att vilken kvinna som helst med lite ont om pengar går och prostutierar sig? När man hittat prostutierade kvinnor och gjort undersökningar om deras bakgrunder har man kommit fram till att de allra flesta har haft en tuff barndom där de upprepade gånger blivit utsatta för sexuella övergrepp. Därför säljer de i vuxen ålder sin kropp trots att de inte tycker om det; det är en tillvaro de vant sig i och är rädda för att bryta.
Alla prostituerade har inte ont om pengar till att börja med, alla prostituerade har heller inte en "onormal" bakgrund, alla prostituerade är heller inte drogmissbrukare.
Det spelar ingen roll om man horar för droger, eftersom att det finns många missbrukare som inte horar för sina droger utan skaffar sina pengar på annat vis. Drogmissbruk och prostitution har inget gemensamnt. Det verkar som om att du tycker att sex är något skamligt och fult, varför ska man inte ha möjligheten att vara prostituerad om man nu vill det?
Så skulle en helt normal kvinna med en helt vanlig uppväxt och en god ekonomi gå ut och prostituera sig? Tror du det?
↗ till inläggetAtt ta droger är vad jag vet inget brott, att sälja det är det däremot. Om man begår brott under ett drogat tillstånd så fälls man dock ändå. Det är likadant som att sälja cigaretter och alkohol till minderåriga, man tar ju knappast och sätter ungdomarna i fängelse.
1 § Den som olovligen
6. innehar, brukar eller tar annan befattning med narkotika
döms, om gärningen sker uppsåtligen, för narkotikabrott till
fängelse i högst tre år.
Okej, you won this one.
↗ till inläggetSå skulle en helt normal kvinna med en helt vanlig uppväxt och en god ekonomi gå ut och prostituera sig? Tror du det?
Definera "en helt normal kvinna med en helt vanlig uppväxt".
↗ till inläggetSå skulle en helt normal kvinna med en helt vanlig uppväxt och en god ekonomi gå ut och prostituera sig? Tror du det?
Det stog i tidningen någon gån i förra vekcan om 2 gymnasietjejer som hade helt vanlig uppväxt och god ekonomi som blev prostituerade för att ha råd med en semester resa. När de kom hem så fortsatte de att prostituera sig. Så ja , det tror jag.
Vissa människor är mysterium, såsom hagamannen.
↗ till inläggetJag tycker att det är bra. Borde vara lagligt överallt.
För att det ska finnas tillgång till tjejer som vill ha sex.
Trafficking
Att sälja kvinnor som "prostituerade" oftast är kvinnorna fattiga och bortrövade eller lurade.
Alltså INTE prostitution då det inte är kvinnan som själv valt, detta är då istället våldtäckt
tHOORd,suna,xade försöker ni hitta nån bra lösning och hoppas på att det ska hända en dag att ni äntligen få sex.
Ja f*n tror ni är så kåta om det var tillåtet hade ni satt på varenda en
↗ till inläggettHOORd,suna,xade försöker ni hitta nån bra lösning och hoppas på att det ska hända en dag att ni äntligen få sex.
Ja f*n tror ni är så kåta om det var tillåtet hade ni satt på varenda en
I och med att det fortfarande går att köpa sex i Sverige idag, så förstår jag inte riktigt ditt inlägg. Du kan väl kanske komma tillbaka till debatten när kulorna trillat ner.
lol
Gratulerar på födelsedan också tH00Rd
↗ till inläggetlol
Gratulerar på födelsedan också tH00Rd
OMG jag fyller ju år idag, det är därför det är samma datum som det står i mitt pass idag.
TackaroBockar;>
tHOORd ja försår inte ditt inlägg menar du att dina kular ramlar ner , eller vad :blink:
↗ till inläggettHOORd ja försår inte ditt inlägg menar du att dina kular ramlar ner , eller vad :blink:
Du förstår nog mitt inlägg så fort det händer dig ska du se.
Du förstår nog mitt inlägg så fort det händer dig ska du se.
Det kommer inte hända mig ,det var ju dig vi snacka om.