💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Mig Med Pokemon Gul!

35 svar · startad

Nivå 2 · Novis

TM28 är DIG.

Kommer inte riktigt var Victory Road ligger...

↗ till inlägget

jag ska beskriva så nogrant som möjligt.

gå in i huset på vänster sida om cinnibar islands gym. gå rakt fram till trappan.

gå upp i den.när du har kommit upp gå in i rummet åvanför dig. är rummet stängt

så prata med figuren vid trappan du kom up genom. när du kommit in i rummet

finns det en trappa där.gå upp i den.prata figuren på höger sida om dig. en port

kommer stängas och en öppna sig. gå in i det öppna rummet.där kommer vara en tränare. det är 3 "bitar" väg som saknas totalt. gå in i den största öppningen. gå sedan ner och till höger förbi växterna. gå ner i den trappa som du nu borde se.

gå rakt upp sen när väggen på vänster sida svänger vänster, sväng vänster och

gå in i öppningen. pratta med figuren och gå tillbaka till trappan.(men gå inte upp i

den.) dörren är uppen till "korridoren" uppe i högra hörnet av skärmen. gå in i det

första rummet med 3 sängar i. prata med figuren. gå ut ur rummet och fortsätt

åt vänster genom korridoren tills du kommer fram till ett bord med en pkmn boll

vilken innerhåller solarbeam. gå sen neråt geom öppningen. då kommer du in i ett

rum med totalt 8 palmer. där är en pkmn boll som innerhåller secret key.

tips: följ instuktionerna en i taget och ha en pkmn som kan dig (TM28)

P.S jag följde mina egna instuktioner på mitt pkmn gul mdeans jag skrev så det är

rätt. :gitarr:  :medieval:

Nivå 13 · Mästerfuskare

kolla på kartan var victory road ligger.

om du inte fått kartan så prata med personen i din rivals hus i pallet town.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

"Personen" är hans syster!

Visa lite respekt <_< ^^

↗ till inlägget

kolla på kartan var victory road ligger.

om du inte fått kartan så prata med personen i din rivals hus i pallet town.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #24

Nu är jag tillbaks igen med nya problem. Ska gå igenom victory road nu och jag bara undrar om den som hittade moltres kan beskriva lite var han befann sig

Nu behöver jag verkligen hjälp. Jag har hittat utgången(asså den andra) från victory road och jag tror jag vet vilken stege jag behöver men jag kan inte komma åt för det är ett sånt där hål med vatten så jag kan inte ta mig över. Jag har hittat en liten sån där rund ring man ska knuffa ett stenblock på men det finns ingen sten inärheten. HJÄLP! :cry:

Nivå 13 · Mästerfuskare

för att hita moltres:

det finns en sten som du ska putta upp och sen mycket långt åt vänster och sen in i ett litet "rum". i det "rumet" finns en stege högst upp. gå in i den och sen åt vänster. då står moltres nedanför dig.

Fång taktik: en mycket svår pkmn. du bör ta ner honom till xtremt lågt hp (max 5 hp men helst mindre) och bör vara sleeping lr frozen solid (helst frozen solid). sen ska han gå in i en ultra ball.

det måste finnas en sten till "knappen".det är bara att leta och ta första bästa sten.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #26

det fin´ns ingen sten i närheten som man kan flytta dit enda stället är på andra sidan en vägg och där imellan kan man gå men det är såna här trappor(inte stegar) så att man går upp på röda stenblock och man kan ju inte knuffa upp stenblock på såna :(

27 Jun 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

det fin´ns ingen sten i närheten som man kan flytta dit enda stället är på andra sidan en vägg och där imellan kan man gå men det är såna här trappor(inte stegar) så att man går upp på röda stenblock och man kan ju inte knuffa upp stenblock på såna :(

Du kommer se han!!När du går runt i grottan.

Och i ligan ska du ha.

Zapdos

Articuno

Snorlax

Moltress

Blastoise

Mewtwo------han får du fånga efter ligan!!!

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

jag fattar inte vad i grottan det är.

förklara lite bättre så ska jag försöka leta upp stället på mitt pkmn gul.

B)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #29

Ok! Jag ska försöka förklara men måste skaffa nya batterier först för jag kommer inte riktigt ihåg var nånstans jag är

7 Jul 2006
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #30

JIPPIE!!! Jag har klarat spelet. Men det är en grej jag undrar när mina pokemon kom in i Hall of Fame eller inte precis när dom kom in men när eftergrejset rullade, då när jag starta mit save så va jag i Pallet staden och då flög jag till Indigo Plateou då när jag gick in så var jag tvungen att möta Lorelaie och just nu(7/7-06 16.00) har jag klarat Bruno och måste klar Agatha men jag vet inte om jag måste klara Lance men ändå varför måste jag göra det igen även om mina pokemon går bra upp i level hela tiden.

Nivå 13 · Mästerfuskare

ligan kan du köra hur många gånger som helst.

det är för att du alltid ska kunna träna dina pkmn.

P.S har du mewtwo? och desutom...dubbelinlägg. D.S

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #32
↗ till inlägget

Hur får man Zapdos

Nivå 13 · Mästerfuskare

mewtwo: gå/åk/flyg till cerulean city och gå norr över nugget bridge.

när du gått över bron finns det vatten på vänster sida. surfa tills du kommer till en grottöppning.det är mewtwo's grotta. längst in finns Mewtwo.

VARNING: mewtwo's grotta är som en stor labyrint. pkmn där inne är i ca. lv. 60 och mewtwo är i lv.70.

Fångtaktik: använd master ball på mewtwo.

Zapdos: öster om route 9 finns det vatten. surfa tills du kommer till ett hus (power plant). i det huset finns zapdos.

Varning: vissa pokebollar i powerplant innehåller electrode's i lv. 30 (tror jag) och zapdos är i lv. 50.

fångtaktik:(spara före) använd ice beam på honom. han blir troligtvis frozzen solid. använd nu klena attacker för att ta ner hans HP till minimum. sen fång han i en ultra ball.

Tips: efter att du har fångat zapdos så gå ut åt vänster genom den lilla öppningen i väggen.

Nivå 3 · Lärling

Är inte zapdos i lvl 60 har glömt bort!!

8 Jul 2006
Nivå 13 · Mästerfuskare

nej. alla fåglarna är i lv. 50

10 Jul 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

nej. alla fåglarna är i lv. 50

Javisstja det är dom ju!!!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in