💬
Logga in
Fuska.se

Utopia Där Drömmar Blir Till Verklighet

14 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

http://utopia.jconserv.net

Ett tips för alla oss som gillar rollspel. Utopia är en mycket enkelt spel utan grafik och liknande men det är ändå mycket roligt. Allt utspelar sig i den fiktiva staten Utopia. Realian runt spelet är enorm och ger möjligheten att fördjupa sig i spelet.

När man väl kommigt in i spelet lär man känna många av karaktärerna. Personer som kejsaren Dekon Kastello eller ministern Otacon.

Spela i städer som Utopia city, Astrada eller Northon. Var militär, hippie eller städare.

Vi välkommnar till ett enkelt men ack så roligt politisk rollspel.

http://utopia.jconserv.net

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det spelet är skitkul !

Nivå 1 · Novis

Hur går man in i spelet?

Nivå 12 · Mästerfuskare

man registrar sig som användare, som på vilket forum som helst

8 Jun 2006
Nivå 1 · Novis

ja men då e det ju inget spel.. då e det ju ett forum.. -.-

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad är det som är så roligt med det då?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

ja men då e det ju inget spel.. då e det ju ett forum.. -.-

ett forumrollspel kanske ?

Fusk katten: Allt, man skapar sin egen karaktär, rollspelar, går med i partier, luras och bedrar. Sedan så är det ganska realistiskt, men inte så att det roliga förstörs. Och det är lätt att spela, det går ganska fort att ta sig uppåt. Jag började i september/november förra året. Mitt första jobb var som bankdirektör, nu är jag minister.

Nivå 7 · Fuskare

om det är ett forum är det väl något slags reklam eller???

bara undra för jag vet inte .....

och förresten är spelet rätt avancerat

9 Jun 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

det är ett forumrollspel , är inte avancerat

Nivå 7 · Fuskare

hur skaffar man ett jobb?

10 Jun 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

antingen så frågar man en spelare som äger ett företag (ex. Spelaren DK äger Kastello Invest ) Då kan man fråga honom om man får ett jobb. Eller så kan man starta ett eget företag i någon av de olika städerna.

Klicka här för nybörjar guide

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

kan jag bara skriva nånstans jag äger ex: DataAb Industrin och så äger man en?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Guide till att starta ett företag:

1. Bestäm i vilken stad ditt företag skall ligga.

2. Gå in i den staden genom att klicka på underforumet som representerar den staden du har valt

3. Skapa ett ämne, skriv i rubriken namnet på företaget

4. I det första inlägget skriver du: En mer exakt plats där ditt företag ligger (ex. Korvgatan 23) Sedan beskriver du företaget, dels hur själva affären/kontoret ser ut, och vad mi erbjuder för varor eller tjänster.

För att göra detta så krävs naturligtvis att du har en karaktär och har läst regler samt nybörjarguiden. (för länk, se mitt föregående inlägg)

Nivå 1 · Novis

Så detta e typ inget spel som man e en gubbe och ska gårunt och så..

liksom man bara typ gjör ett ecc sen så klackar man runt på olika saker skaffar jobb och ltie sont? rätt??

Nivå 12 · Mästerfuskare

nej, inga gubbar som springer runt. Det är ett forumrollspel. Man beskriver sina handlingar och vad personer säger. exempel på ett inlägg jag har gjort, det utspelar sig på Justitiedepartementet (Jag är justitieminister)

En svart skåpbil parkerar utanför. Ut kommer personalchefen Tek Sai, och nnnc. De går in i lobbyn "Jaha, här är det. Du kommer få en ordentlig rundtur senare. Men låt oss bege oss till ditt kontor. " De går mot säkerhetsvakterna och passerar metalldetektorn och Tek drar sitt id-kort genom en kortläsare. Efter alla säkerhetskontroller så går de direkt till höger och in i en korridor. På en av dörrarna står nnncs namn och befattning på en mässingsskylt. Tek låser upp. De kliver in på nnncs kontor, ett relativt stort rum med ett skrivbord i mörkt trä, några arkivskåp, telefon, dator, två besöksstolar som står mittemot skrivbordet, en stor stol i mörkt skinn bakom skrivbordet samt en bild på Dekon Kastello som hänger på ena väggen.

Det inom " " är något en person säger

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in