💬
Logga in
Fuska.se

Brasilien-kroatien

39 svar · startad

Men brasilianarna körde bara 60-70 % enligt dem själva :P

Hoppas att de kör på 100% nästa match

Nej, de ska vila till finalen tycker jag.

De kommer att gå obesegrade ur hela VM.

Troligtvis så kommer de att göra det med laget som de har

Så som Brasilien spelade mot Kroatien så kommer de inte att gå särskillt långt.

Deras försvar släppte in kroter i princip varje anfalla motståndarna hade.

Försvaret är väl det enda frågetecknet i Brasilien som inte är så samspelat

Med Dida i målet behöver de inte förbättra försvaret för det behövs ju inte.

Dida är en snabb målvakt. Så himmla bra reflexer. Men han kan inte ta svåra bollar så himmla bra som Buffon, Isaksson osv.

16 Jun 2006

Ja, Dida är en ganska fulländad målvakt

Senast ändrad:

jag tycker dida är ok han e inte bra dom där skotten fick han typ på sig eller nåt .

milan har många gånger funderat på att sälja han och bli av me han

när brasilien har ronaldo inne tycker ja man kan säga att brasilien spelar med 10 st inte 11st

Senast ändrad:

Milan har också försökt med ett byte mot Buffon med Juventus.

17 Jun 2006

Dida är inte rutinerad, därför är han inte lika fulländad som de professionella målvakterna.

Men han är naturligtvis den bästa målvakten i VM hitills.

Dida är en av världens bästa målvakter enligt mig, han är klockren i räddningarna och otroligt bra i luftrummet.

tänk om det var Sverige-Brasilien

i finalen Sverige skulle inte ha en chans tror jag

18 Jun 2006
↗ till inlägget

Dida är en av världens bästa målvakter enligt mig, han är klockren i räddningarna och otroligt bra i luftrummet.

Jag tycker att Buffon är bäst. Han kan ju ta så otroligt svåra räddningar men ibland så är han ganska skakig i benen. Aja, vi avbryter målvakt snacket och går tillbaka till ämnet.
↗ till inlägget

Notera att jag skrev "EN av världens bästa målvakter", Buffon klassas även han som en av världens bästa, tillsammans med Petr Cech.

Om jag får fortsätta målvakt snacket så har Buffon vart världens bästa målvakt vid många tillfällen. Men jag vet inte hur det ser ut 2006.

Och jag sa inte att du inte får tycka att Dida är en av bästa. Han är det.

Det var inte det jag syftade på heller, du antog att jag påstod att Dida var den bästa, då jag egentligen menade att han är EN av de bästa, alltså inte den bästa.

Återigen till ämnet.

Nu när vi ändå snackar om målvakter, kan jag väl ändå påpeka en annan bra målvakt.

Amerikas målvakt Kesey Keller är i toppform, han kommer nog flytta till Europa efter VM, till ett nytt klubblag.

↗ till inlägget

Nu när vi ändå snackar om målvakter, kan jag väl ändå påpeka en annan bra målvakt.

Amerikas målvakt Kesey Keller är i toppform, han kommer nog flytta till Europa efter VM, till ett nytt klubblag.

***ÅTER TILL ÄMNET***

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in