💬
Logga in
Fuska.se

Sverige - England

76 svar · startad

Trådstartare #41
↗ till inlägget

jag tror att matchen bli 1-1

England har ju inte vunnit över sverige i 38 år

Men England har aldrig haft ett lika bra lag som de har detta VM, fastän att flera av de spelare spelade VM 2002.

Formen i laget är väldigt hög vilket kan hota Sverige i kampen mot kvalificering.

19 Jun 2006

Ok jag har ändrat mej SVERIGE vinner

20 Jun 2006
Trådstartare #43

Idag 21:00 så smäller det, sista chancen för Sverige att kvalificera sig till en åttondelsfinal.

Förut så trodde jag verkligen att Sverige skulle åka på kokstryk, men min opinion har ändrats över en natt, på något sätt så vet jag att Sverige vinner.

Lagerbäck har ju en hemlig taktik tydligen för ikväll, vi får väl se hur det kommer gå, jag hoppas på Sverige!

Trådstartare #45

Jag tror inte riktigt att Lagerbäck talar sanning, det är bara något som får oss supportrar att bli förvirrade när Sverige egentligen mutar England.

England vinner med 2-0

hoppas Sverige vinner men jag tror england vinner ändå dem har bra spelare -_-

Pallar inte kolla nu när sverige slarvar hur mycket som helst och england får målchanser HELA tiden.

1-0 till England iaf, tror det hinner bli 1-2 mål till :(

Trådstartare #49

Sverige har spelat förvärligt i första halvlek då bollen alltid rullar på deras planhalva och de riskerar att missa ett VM-avancemang om ToT vänder mot Paraguay vilket kanske ändå inte är så troligt i alla fall.

De bör byta ut Niclas Alexanderson mot Christian Wilhelmson, Mattias Jonsson mot Johan Elmander och sedan Marcus Allbäck mot Zlatan Ibrahimovic.

Offensivt ser detta verkligen ut som då Sverige verkligen behöver lära sig att producera mål.

Senast ändrad:

2-2 TACK LARSSON!

21 Jun 2006

Samma här men vi skulle ha vunnit!

Trådstartare #52
↗ till inlägget

Samma här men vi skulle ha vunnit!

Nej, det var ett fullkomligt rättvist resultat då båda lagen presterade bra.

Dock så är jag lite orolig över hur Isakson sköter sin position i mål då han borde förflyttat sig i sidled mycket snabbare vid Englands andra mål.

Nu möter vi ett starkt Tyskland och om vi ens ska han någon chans så krävs det att ALLA spelare presterar bra samt att Isakson skärper sig rejält.

asså det var melbergs mål han sa det själv men han sa larsson behöver det mer så han kan få målet

Trådstartare #54

Det kan disskuteras ett tag framöver vem som egentligen styrde in bollen i målburen, men när man ser reprisen så ser det ut som om det faktiskt var Mellberg.

Härligt att de fick lika iallafall så att sviten är intakt. Jag tycker att båda lagen spelade ganska bra och båda skapade vassa målcahnser fast Sverige hade ganska mycket otur med sina två ribbträffar. Isaksson hade lätt kunnat ta Cole's skott om han inte hade stått och sovit men Gerrard's nick var ganska svår att ta men inte helt omöjlig

Senast ändrad:

Trådstartare #56
↗ till inlägget

Härligt att de fick lika iallafall så att sviten är intakt. Jag tycker att båda lagen spelade ganska bra och båda skapade vassa målcahnser fast Sverige hade ganska mycket otur med sina två ribbträffar. Isaksson hade lätt kunnat ta Cole's skott om han inte hade stått och sovit men Gerrard's nick var ganska svår att ta men inte helt omöjlig

Det var ju Cole's skott som var otillgänglig att nå för Isakson även fast han är så lång, då han varken var beredd på skottet eller såg något en skymt av Cole då flera försvarare stod ivägen.

Vi hade enormt mycke mål chanser synd att vi inte satt dom

om det hade blivit 1-1 då skulle väl vi möta ecuador MEN nu måste vi möta TYSKLAND då har vi nog inte stor chans.

:D England vann inte över oss IGEN

Senast ändrad:

Trådstartare #58
↗ till inlägget

om det hade blivit 1-1 då skulle väl vi möta ecuador MEN nu måste vi möta TYSKLAND då har vi nog inte stor chans.

:D  England vann inte över oss IGEN

Nej, vi var tvungna att vinna över England för att möta Ecuador, sedan så tror jag att det kommer att bli en spännande match mellan Sverige - Tyskland.

Om man har kommit för att vinna VM så ska man kunna stå emot vilket lag som helst, annars så är det bara att åka hem igen.

↗ till inlägget

Det är ju så sant så. antingen vinner Sverige och fortsätter vm om dom förlorar så vm-guldet över dom måste ju vinna över tyskland.
Trådstartare #60
↗ till inlägget

Tyskland har spelare som i princip alltid presterar 100 % vilket resulterar vinster nästan mot allt motstånd.

De senaste 16 matcherna har de bara förlorat en enda match som var mot storfavoriterna Brasilien som faktiskt ändå hade lite tur med sig trots deras starka och breda trupp.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in