Det här är bara ett test,ingen poängutdelning
x=gånger /=delat med +=plus -=minus
svara så här:y= m= v=
1. 967/20=yx7=m-38=v
2. 1549x3=y/100=m-13=v
Dom är ganska lätta :rolleyes:
Det här är bara ett test,ingen poängutdelning
x=gånger /=delat med +=plus -=minus
svara så här:y= m= v=
1. 967/20=yx7=m-38=v
2. 1549x3=y/100=m-13=v
Dom är ganska lätta :rolleyes:
Lätt jag fattar inget! :blink:
Bokstäverna står för en siffra som man måste själv räkna ut. Vilket jag inte kan i huvudet och har igen miniräknare närvarande.
Det vet jag väll!! :blink:Bokstäverna står för en siffra som man måste själv räkna ut. Vilket jag inte kan i huvudet och har igen miniräknare närvarande.
Där det står x så betyder det gånger
ööh...man använder bara ett Likamed tecken i varje rad...vad F*N för ekvationer använder ni egentligen...och förresten så skriver man 7xy och inte yx7
y är ett tal och x är ett gånger-teckenööh...man använder bara ett Likamed tecken i varje rad...vad F*N för ekvationer använder ni egentligen...och förresten så skriver man 7xy och inte yx7
1. 967/20=yx7=m-38=v
y=6,9071428 m=86,35 v=48.35
orka sitta å räkna den andra... :P de kan nån annan göra
att du kan räkna ut d!!!
Okej,här är svaren.
1. y=48,35 m=338,45 v=300,45
2. y=4647 m=46,47 v=33,47
VA?!? hade jag fel? *slår hövve i bordet* måste skärpa mejj!!!
det där e ju as svårt :blink:
vänta bara tills du blir tvungen att lära dejj de, CiR3...
om du är riktigt lärd såhar nog din Mattelärare lärt dig att man inte sätter in ett multiplikationstecken mellan en siffra och variabel(Mr.Whisper @ 08/02-2004 11:26:56)ööh...man använder bara ett Likamed tecken i varje rad...vad F*N för ekvationer använder ni egentligen...och förresten så skriver man 7xy och inte yx7
y är ett tal och x är ett gånger-tecken
7 x y skrivs 7y
Tycker ekvationer är kul.
Jodå man skriver inte 7xy utan 7y. Men gäller det addition, subtraktion eller division skriver man som vanligt. Skit lyckades krångla till en uppgift på senaste matteprovet lite onödigt mycket med en massa x överallt.
Enligt läraren hade jag gjort lite (= mycket) annorlunda men att uträkningen skulle få rätt svar ändå, men jag gav upp efter 30 min. <_<
Men jag slipper... :) Jag går bara i fyran. :P :P :P :P :P
heaha jag med!!
ne, nu låser ja
*låst*