dåligt att Zidane gjorde det.
Italien-frankrike
Väldigt dålig stil av Zidane, har för mig att Matterazzi sa något om hans mamma så att han inte kunde sig längre eftersom han och hans mamma står nära varandra, tror jag, därför skallade han Matterazzi i magen. Frankrike hade övertaget i hela matchen men när det blev straffar hade de otur med ribbträffen. Grattis Italien, ni är världs mästare! =)
Ganon, han skallade Materazzi i bröstet kraftigt vilket är farligt.
Nu finns det inget längre. Italien har bara förlorat på straffar.
Det var dåligt att italien vann dom gjorde bara¨tur mål igenom hela vm ex.straff 5 secunder kvar tur eller ===ja.
↗ till inläggetGanon, han skallade Materazzi i bröstet kraftigt vilket är farligt.
Nu finns det inget längre. Italien har bara förlorat på straffar.
Jag vet, man ska egentligen inte tappa humöret sådär bara för att en annan spelare säger något som inte hör hemma på en fotbollsplan. Men det måste verkligen vara något riktigt fult, tur att Materazzi klarade sig iallafall, han har gjort ett bra jobb som vänsterback. =)
Jo jag håller med dig. Zidane blev arg som en liten barnunge. Han är ju 34år! Han borde kunna behärska sig ju. Det är ju bara barn som tar illa upp om man säger något.
Men nu är det så att folk gissar på att Materazzi sa om Zidanes mamma som är jätte sjuk.
Zidane är ingen barnunge. Han är/har varit en utav världens mest kompletta fotbollsspelare genom enormt lång tid.
Zizo är inte den personen som tappar suget bara sådär. Det är självklart att spelarna i Italien triggat och gjort påhopp på honom i nästan 90 minuter innan skallningen kom. Nypit honom i bröstvårtor, förolämpat hans morsa, stämplat honom, osv... Fine. Det brukar gå till så. Smart utav italienarna.
Sen började det blandas in lite nerver och det gick rätt kasst för Frankrike. Man kämpar trots allt för att leda sitt land att vara det bästa fotbollslaget i världen, när sedan en kille slänger ut sig "j*vla terrorist" kan man nog lacka på honom ganska rejält. Jag lovar.
Ehh, det var ett rykte om att han sa j*vla terrorist. Zidane kommer avslöja det om några dagar.
Och Materazzi riskerar och bli avstängd.
Gullig knockning (:
Det var rättvist att Italien vann VM men Frankrike hade det mesta i
finalen.
Italien släppte bara in 1 ända mål. Och det var också ett självmål.
Dem har gjort 13mål i hela den här turneringen också.