För övrigt har jag klarat de 8 gymmen, skaffat beldum (nu metagross), tagit lvl 100 med blaizeken.
Ge gärna förslag pa vilka jag ska fanga och träna.
Och hur man lättast fixar latios.
För övrigt har jag klarat de 8 gymmen, skaffat beldum (nu metagross), tagit lvl 100 med blaizeken.
Ge gärna förslag pa vilka jag ska fanga och träna.
Och hur man lättast fixar latios.
Börja EV träna och få fram starka IV pokemon till battle frontier. Kanske bygga upp ett "riktigt" team med tanks, ps, tt's . osv ?
Det bror på vilket spel han har...Transformer har du Emerald eller Ruby/Sapphire?
↗ till inläggetDet bror på vilket spel han har...Transformer har du Emerald eller Ruby/Sapphire?
JAg har Ruby... men spelar det nagon roll vilket spel man har? (i det här fallet)
Om du vill hitta Latios så har jag ett tips. Jag har visserligen Sapphire, men Latias och Latios är ju nästan samma sak. När jag har klarat E4 så har jag alltid träffat Latias i Route 121 (precis väst om Lilycove City) med en gång. Testa om det funkar med Latios. Lycka till!
Schysst!
Men jag tror man kan möta dem överallt, de flyttar sig varje gang man byter "route"
Ja a precis dom finns var som helst!
Jag frågade om Ruby för Battle Fronters skull.Battle Fronter finnd inte i R/S men i Emerald.
↗ till inläggetHan kan ju också skaffa alla 200 pokemonen med lite byteBörja EV träna och få fram starka IV pokemon till battle frontier. Kanske bygga upp ett "riktigt" team med tanks, ps, tt's . osv ?
Men han får ändå inte Johto - starterna.
Vad snackar du om? Jag menade ju bara dom 200 i Howen dexen ju.
JAg har spelet i tyska version, jag tror inte det funkar att byta med engelska versionen :angry:
Klart det går att byta från ett tyskt till Amrekanskt!
Ruby king:Om du inte har Emerald så förstår du inte vad jag menar...
Vilken link-kabel ska man ha? Den gamla eller den för 4 Gameboy Adance?
iv = få så bra basstats på din pokemon.
ev= du kan få 512 ev på varje pkmn . Och du får tex en speed ev efter ha battlat en zubat . EFTER 4 så höjs din speedstats med 1 point. Asså bara kolla på serebii.net som både har iv calculator och ev guide .
Jag har checkat serebii.net och nu fattar jag, ivarjefall effort points.
Men inte IV. Är det Stats minus det EV ger?
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in