Tox Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Hej, jag tänkte försöka (Även om jag vet att det inte kommer att gå så väl... ;) ) att göra ett Pokémon spel. (Till datan) Vilket program ska jag använda, finns det nåt där man slipper att koda???? VAd är det för program isåfall? Finns det någon sida man kan lära sig på? Snälla svara snabbt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nami Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Fel forum, du ska skriva i Grafik och Programering eller vad det nu heter... Men iaf. Jag använder Gamemaker fast det är väldigt svårt o göra det, men man kan. www.gamemaker.nl Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flygon Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 jag använder Game Makers ritprogram istället för Paint. mycket bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Är det?Vilken hemsida är det på då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nami Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 I Gamemaker när man ska göra eller lägga in Sprites så kan man göra om dom där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 rpgmaker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 24 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 Flygon: Paints är bättre. För att göra ett Pokémonspel så säger jag AdvanceMap. Jacx: RPGmaker är inget bra val för pokemonspel. Man kan inte fånga pokemon om man gör det i rpgmaker och dessutom kan man bara ha 4 pokemon i teamet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 1 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 Hur funkar Advance Map? Behöver man nåt extra grej till det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Det beror på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 2 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Beror på vaddå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Flygon: Paints är bättre. För att göra ett Pokémonspel så säger jag AdvanceMap. Jacx: RPGmaker är inget bra val för pokemonspel. Man kan inte fånga pokemon om man gör det i rpgmaker och dessutom kan man bara ha 4 pokemon i teamet. joda, de gar... De enda man behover e ett bra script. Med ett bra script kan ja fa dej o ga pa toa :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 2 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Jaja, men kan nån svara på min fråga? Vad behövs för att man ska kunna använda AdvanceMap??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.