suna Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 Om ni tycker att sveriges lagar är roliga så tänkt då på amerkianarna. Där stämmer de varandra hela tiden. Om det tex inte står en tydlig varningstext att något är varmt och om man då bränner sig så kan man stämma dem, om man har pengar. Som hon som stämde mc donalds för att hon fick för varmt kaffe. Kan leva restan av livet på de pengarna. Vad som missats är att hon fick tredje gradens brännskador på 6% av kroppen och det faktum att hon fick stanna kvar på sjukhuset i åtta dagar då hon genomgick ett flertal hudtransplantationer.... Så jo.. hon brände sig lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 som f*n läste också om en som som blev förbannad eftersom polisen släppte en våldtäcksman som våldtagit hans dotter så han sökte upp mannen å misshandlade honom men åkte in för det han sa detta landet är konstigt i mitt hemland hade man tackat mig. Jag hade tackat han.... Tar man lagen i egna händer får man ta konsekvenserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 De hära. Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system. Den hatar jag! Men det spelar ingen roll om det är en polare eller om det inte är det. Lagen ändras inte pga det förstår du väl?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 De hära. Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system. Den hatar jag! Så du tycker att det är okej med det här. En mördare smäller till ditt rums fönster och klättrar in. Tar din dator, dina pengar och allt annat värdefullt. Sen så springer han ut från dörren och snubblar på utegångsmattan. Tycker du att du ska dömas som skyldig då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 De hära. Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system. Den hatar jag! Det handlar inte om vem som vart där... ditt hem är en fara att vara i obetydande om vem som var där.. brevbärarn, inbrottstjuven eller jehovas vittnen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 8 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 Jag fattar ju att man blir anklagad för mord om man försöker köra på någon. Men sjukhuspersonalen stod ju ivägen med meningen och får skylla sig själva. Det stod klart och tydligt i texten att dom ställde sig ivägen för att stoppa bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 Skulle dem inte ha gjort det, så skulle dem säkerligen ha blivit utskällda för att inte ha försökt göra något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 8 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2006 De hära. Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system. Den hatar jag! Men ska det vara ens fel om tjuven är klantig och snubblar på ingenting från hemmet?! Dessutom. Så ska tjuven som försökte stjäla grejerna få straff först! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 9 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2006 De hära. Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system. Den hatar jag! Men vad är det som du inte förstår, lagen är lika för alla oavsett om man är tjuv,mördare,advokat,städare eller what the fuck ever. Om du kör över en tjuv vid ett övergångsställe, som har fullt med stöldgods på sig. Och vi säger att denna tjuv dör, menar du att det är helt okej då? Eftersom att du verkar tycka att lagen inte ska vara lika för alla. Så du tycker att det är okej med det här. En mördare smäller till ditt rums fönster och klättrar in. Tar din dator, dina pengar och allt annat värdefullt. Sen så springer han ut från dörren och snubblar på utegångsmattan. Nej jag skulle inte tycka det var okej att en mördare skulle bryta sig in i mitt hem. Snubblar han på utegångsmattan och vill stämma mig så gör han väl bara sig själv en otjänst, eftersom att det han hypotetiskt skulle tjäna på detta(om han nu skulle vinna i rätten, vilket är väldigt osannolikt) är bra mycket mindre än vad han åker dit för själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 9 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2006 De hära. Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system. Den hatar jag! En mördare/tjuv är mindre värd än dem som inte gör brott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 9 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2006 (redigerat) En mördare/tjuv är mindre värd än dem som inte gör brott! <{POST_SNAPBACK}> Utveckla gärna det lite, på vilket sätt är dom mindre värda? Redigerat 9 Augusti 2006 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 9 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2006 Dem är ju inte mer värda än oskyldiga när dem stjäl grejer folk har jobbat hårt för! Så dem förtjänar och snubbla på en grej som låg på mannens/kvinnans hus! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.