↗ till inläggetDe hära.
Om någon tjuv bryter sig in och tar typ husets dyra ägodelar och springer så kanske dem snubblar och slår sig så att han/hon får hjärnskakning. Då är det husägarens fel enligt dagens system.
Den hatar jag!
Men vad är det som du inte förstår, lagen är lika för alla oavsett om man är tjuv,mördare,advokat,städare eller what the fuck ever. Om du kör över en tjuv vid ett övergångsställe, som har fullt med stöldgods på sig. Och vi säger att denna tjuv dör, menar du att det är helt okej då? Eftersom att du verkar tycka att lagen inte ska vara lika för alla.
Så du tycker att det är okej med det här. En mördare smäller till ditt rums fönster och klättrar in. Tar din dator, dina pengar och allt annat värdefullt. Sen så springer han ut från dörren och snubblar på utegångsmattan.
Nej jag skulle inte tycka det var okej att en mördare skulle bryta sig in i mitt hem. Snubblar han på utegångsmattan och vill stämma mig så gör han väl bara sig själv en otjänst, eftersom att det han hypotetiskt skulle tjäna på detta(om han nu skulle vinna i rätten, vilket är väldigt osannolikt) är bra mycket mindre än vad han åker dit för själv.