Kan man ta bort själva filmen från en film och spara ljudet? Jag har en .avi-fil som jag vill ta bort filmen på och spara ljudet, men hur gör man?
Ta Bort Filmen?
jo, importera filmen till movie maker, och istället för att dra den till spalten som heter "video" så drar du den till "audio", då blir det bara ljud =)
Och vart finns splaten"audio"?
kanske förklarade lite dåligt =)
dra ner den dit där jag satt pilen.
om du inte hittar Audio grejen så måste du kanske göra en grej (som jag var tvungen att göra, vet inte varför :s).
Jo, om du nu inte ser den så ta två klipp (kan vara två bilder också) och importera till move maker. Sedan går du in på Verktyg >> Video Transition och välj en effekt.
Sedan så ska Audio komma upp =)
Men hur tar jag bort själva filmen sen? Och sparar ljudet som en ljudfil? (.mp3/.wmw)
sedan tar du spara filmfil, fast det blir en ljudfil ;)
det låter vetigt :)
Tack så mycket för hjälpen, The Punisher. 100 FM till dig för ditt aarbete. ;D
Men kan man klippa ljudet i Movie Maker också? För jag vill bara ha Outro-låten och Intro-låten på filmen.
naa, va snäll du e =)
jepp, man kan klippa också. Nu gör du ju likadant med den nya ljudfilen du gjort, impotera den till movie maker, lägg in den i audi. Då blr ju filen som ett långt streck, och i änden på varje sträck tar du bara tag med musen och drar. Du fattar nog hur man gör sedan ;)
Du kan också välja var den ska börja och så, kan jag lägga till.
hur får man movie maker
↗ till inläggethur får man movie maker
det följer med datorn när du köper den ;)
annars kan du ladda ner det här
↗ till inläggetDen följer väl bara med XP datorer :)hur får man movie maker
jo, det har du rätt i =)