💬
Logga in
Fuska.se

Formatera?

7 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

kalla mig noob eller vad som helst,men hur gör man för att formatera om datorn?

Jag har windows xp pro.

när du startar datorn så håll in f6 elr f8 har glömt där kommer du in i ms dos prompt förmodligen ta säker ms dos prompt sen skriver du format c:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Om du har skiva ska du göra det. Annars så sitter du där inne utan operativsystem eller nånting och kan bara skriva några simpla kommandon.

ja det är ju en fördel förstås men varöfr ska du formatera är det en ny dator brukar man säkerhetskopiera den i början använd den så återställer datorn sig så dden blir som när den kom ut från affären

8 Aug 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag lånade min pappas externa på 160 GB.

Det gick ganska precis in.

Sen bootade jag den, och sen var det bara att föra över allt tebax.

Alså om du ska formatera så föreslår jag "partition magic". med det programmet kan du göra nästan vad du vill med din/dina Hådrdisk/Hårddsiskar. Du kan formatera, Pationera mm...

sen när du har formaterat så slänger du bara i en xp skiva och följer instruktionerna. Men då måste du ha så att cdromen startar innan hårddisken. om den inte gör dfet så måste du ändra det i bios. Exakt hur kan jag inte pga att det är olika på olika bios versioner

det är rätt lätt å ändra det i bios men ändra inte fel då kan du förstöra datorn men det står iaf nåt med boots sen står i vilken ordning datorn bottar ändra så cd-rommen står först ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Rättare sagt så trycker du på F12 när den startar typ hela tiden tills det kommer fram en ruta och där väljer du CD.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in