💬
Logga in
Fuska.se

Surfa Ännu Snabbare Med Firefox

30 svar · startad

Salzalada:Programmet ändrar din config fil, om du vill ändra den själv så skriver du "about:config" utan " i navigeringsfältet där man skriver adressen.

Men med FF kan man inte gå in på vissa sidor :(

Riktigt schysst!! :cool: Det går rätt mycket snabbare nu.

Det är för att folk inte följer webbstandarder utan bara optimerar för Explorer. Detta kan man dock råda bot på genom att ladda ner plugin-programmet IE tab eller liknande till Firefox. Då kan man köra Explorer i firefox. Sälvklart använder man det bara när man måste. Detta plugin, och många andra sköna, finns på denna sida: https://addons.mozilla.org/firefox/

En sak till som måste sägas, lite off-topic, om FF. FF är ju på svenska (om man har valt det) och då är allt översatt. Även det som inte borde översättas. Man kan t.ex. hitta inställningar för Kakor...

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Salzalada:Programmet ändrar din config fil, om du vill ändra den själv så skriver du "about:config" utan " i navigeringsfältet där man skriver adressen.

Har redan ändrat i Configen och det gick lite snabbare då. Men nu när jag kör programmet också går det überfort. :o

Tror nog inte att den ändrar i configen, måste varta något annat.

30 Aug 2006

Jo, den ändrar i configen, men den ändrar så att det blir bra.

Kolla din config efter att du har kört firetune.

↗ till inlägget

Men med FF kan man inte gå in på vissa sidor :(

Jag gillar det inte också. FF stödjer inte ganska många sidor. Men Mozilla är jätte tacksamma om man raporterar grejer som inte stöds.

Men jag tror nog man kan ladda ner grejer som gör att FF kan stöda vissa kodningar.

bara undrar, men måste man ha FireTune igång även efter man configurerat?

(valt, sen Tune It)

gjorde som woicer sa orkade inte ladda ner har 0,25mbits adsl och det han sa funkade finfint

Internet explorer haha..den e helt utdöd i min data lol tack för tipset iaf,det går snabbare nu :D

31 Aug 2006

Kaktus-Killen:Nej, man kan stänga och till och med avinstallera firetune om man vill.

OMG! Detta program rekommenderas av mig... STARKT!!!

Gör din firefox grymmt mycket snabbare ;)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in