Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp!


ThePunisher

Rekommendera inlägg

Håller på att göra en presentation i flash, men då undrar jag hur jag gör en meny, alltså så att om man klickar på "Bilder" så kommer man till en sida med bilder?

Jag har gjort själva menyn, och gjord det som ska vara knappar till knappar, och stoppat filmen (man ska stoppa den va?) så då undrar jag hur man gör, annars brukar jag alltid ta en knapp som har kommandot "play" varje gång man klickar på den, men det kan jag ju inte ha nu :s

tacksam för svar (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fundera ut om du vill ha hela sidan i flash, eller bara menyn. Om du bara vill ha menyn i flash, så är det ju bara att lägga in en vanlig hyperlänk i knappen.

 

Hur som helst så ska du nog kika lite på actionsscript och se hur det fungerar, men det är nog inte så krångligt, finns ju en meny i flash med alla(?) kommandon.

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jaha okej, så hela sidna i flash... hmm, det är väl bara gör ett par olika bildrutor för de olika delarna av hemsidan. Om man trycker på "bilder" så hoppar flashfilmen till bildrutan med bilderna, sen är det ju bara du har en liten knapp där som heter bakåt, och hoppar till bildruta 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

frågade någonstans om man kunde ha det på svenska, men det gick inte :'(

 

Hmm nu blev jag osäker. Har för mig att vi hade någon flash version på svenska i skolan, men men. Hur som helst så heter det ändå bildruta. ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...