💬
Logga in
Fuska.se

Jorden Blir Bara Sämre Och Sämre

193 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare

Förr eller senare, ja - Men människan kan förlänga tiden med flera tiotal år genom att göra miljövänliga saker.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
Trådstartare #122
↗ till inlägget

Förr eller senare, ja - Men människan kan förlänga tiden med flera tiotal år genom att göra miljövänliga saker.

Jag blir så trött på att höra det, ja vi kan förlänga jorden eller till och med rädda miljön helt och hållet. Men det kommer aldrig att ske, för att det skulle innebära för mycket pengarförluster. Det är som någon sa i tråden "Pengar styr världen".

4 Oct 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Frågan är vad man ska prioritera först, pengar eller miljön? Själv säger jag pengar, jorden går under förr eller senare, så varför inte passa på att leva rikt medans man kan?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jorden kommer inte gå under under din livstid, så du behöver inte oroa dig alls. Det är dina barn och barnbarn som får ta smällen för det du gör.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
Trådstartare #125
↗ till inlägget

Jorden kommer inte gå under under din livstid, så du behöver inte oroa dig alls.  Det är dina barn och barnbarn som får ta smällen för det du gör.

Då blir man inte själv drabbad av det, ja då när jag nöjd i alla fall. :)

Nivå 1 · Novis

Stackars dom från Afrika dom har ju inte alls föstrt mycket av ozonlaggret ändå kommer dom få bli en av dom första som känner av ozonlaggrets minskning :( .

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jorden kommer inte gå under under din livstid, så du behöver inte oroa dig alls.  Det är dina barn och barnbarn som får ta smällen för det du gör.

Är du så självisk ? Tänk lite på de stackare som kommer bo här i framtiden och kommer få städa upp de problem som du har orsakat.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hur tänker du egentligen!? :huh:

Senast ändrad:

Han tänker som en överlevare.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Man kan trycka pengar men man kan inte ta tillbaka saker i naturen som förstörts, jag tycker att Sverige borde ha miljön högst upp på prioriteringslistan. EU borde starta en kampanj så att fler länder engagerar sig mer angående miljön.

Då kommer dom höja bensinskatten, tvinga alla att köpa ekologiska livsmedel, man kommer tvingas att köra miljöbil och sen blir det återvinning av andra saker än papper och kartong som matrester och sånt som man inte kan hälla i vasken. :unsure:

5 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag menar inte att EU ska börja tvinga folk till att bli mer miljövänliga men de kan ju hjälpa länderna att införa fler miljölagar som till exempel att man ska sluta skapa energi i form av kärnkraft.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

lägg resurser på att skapa ett nyy ozonlager istället... Jag sätter bensindrivet fordon bra mycket högre upp en att vara miljövänlig.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

lägg resurser på att skapa ett nyy ozonlager istället... Jag sätter bensindrivet fordon bra mycket högre upp en att vara miljövänlig.

Har du någon aning om hur mycket det kommer kosta och hur man ska göra?

Det handlar inte bara om några kvadratmeter utan det handlar om kvadratkilometer. En sådan sak är ett mångmiljard-projekt och för det så måste alla länder i hela världen hjälpa till med kostnaden och arbetet och det är svårare än vad du tror.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Är det svårare än att få hela världen att börja värna om miljön? Sen att skapa ett ozonskikt är väl möjligtvis inte det lättaste men det finns säkerligen smarta människor som kan klura ut det så att jag kan fortsätta att förstöra jorden.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Rensat på inlägg...

↗ till inlägget

Frågan är vad man ska prioritera först, pengar eller miljön? Själv säger jag pengar, jorden går under förr eller senare, så varför inte passa på att leva rikt medans man kan?

Vad jag tror, så kommer inte mina barn och förhoppningsvis inte mina barnbarn vara med om någon större naturkatastrof, vidare kan jag inte tänka, man kan inte planera för någon annan innan de existerar. Hur kan man älska någon man aldrig träffat?

6 Oct 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

du kanske inte tror det, men resten av världen vet det.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Klart att man älskar sina barn om man får några. Och om du inte vill att de ska dö i en naturkatastrof är det dummaste du kan göra att strunta i om jorden går under för det är isåfall de som får skiten för det.

Man kan inte älska någon förrän de föds. Och för min del blir det nog inga barn. Och det kanske låter egoistiskt och brutalt, men jag tänker på mig först och alla andra sen, det är så man överlever.

Nivå 10 · Veteranfuskare

På det sättet du pratar, så tror man att du lever i djungeln eller något.

Sen, kommer du att dö om du inte använder miljöfarliga ämnen?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in