ja jag skulle vilja lägga upp nåt spel på min hemsida inte nån länk till spelet eller så.
nån som kan hjälpa mej :gitarr:
ja jag skulle vilja lägga upp nåt spel på min hemsida inte nån länk till spelet eller så.
nån som kan hjälpa mej :gitarr:
Vad menar du? Ett spel, som man ska kunna spela direkt på sidan?
Men hmm, vad för sorts spel vill du lägga upp?
Du kan ju t.ex. göra ett lite javascript-spel xD
Hehe eller helt enkelt göra ett flash-spel, som också bara är att lägga upp.
↗ till inläggetjaha hur gör jag de dåVad menar du? Ett spel, som man ska kunna spela direkt på sidan?
Men hmm, vad för sorts spel vill du lägga upp?
Du kan ju t.ex. göra ett lite javascript-spel xD
Hehe eller helt enkelt göra ett flash-spel, som också bara är att lägga upp.
Jäj för trippelpost :P
Gör vad?
För ett flashspel så behöver du ju ett program som du kan göra flashfilmer i; förslagsvis macromedia flash. Sen är det bara att sätta igån att lära sig göra spel ;)
Javascript spel, hmm jag vet inte, men det finns väl typ saker som frågesport o liknande, sök på typ javascript game på google så hittar du säkert nåt. Även om det inte är något jag skulle rekommendera. :D
umm moberg jag tror han syftade på att hur man la upp dem inte hur man gjorde dom
↗ till inläggetexat :Dumm moberg jag tror han syftade på att hur man la upp dem inte hur man gjorde dom
javascrift.nu kanske kan hjälpa dig.
det funkar i alla fall att lägga upp spel om du använder VodaHost.
Ja javascriptet ligger ju bara i en .js fil...
Och flashfilmen inkluderar man väl bara i en html fil...
du kan få min Mouse-Serie ;) PM-A mig om det :D
↗ till inläggetokey gör väl de då men hur lägger jag upp spelendu kan få min Mouse-Serie ;) PM-A mig om det :D
Det är väl bara du laddar upp dem på samma sätt som du laddar upp resten av din hemsida?
↗ till inläggetDet är väl bara du laddar upp dem på samma sätt som du laddar upp resten av din hemsida?
Dreamweaver användare : Gå till www.miniclip.com och klicka bara på ett spel.
sen höger klicka och klicka Visa Käll kod/View page source . Sen leta fram
länken till spelet och sen klicka på (F) bilden i dreamweaver och skriv in spel länken i
URL
Slut :D :visslar:
Alså det enda pogram jag använder det är anteckningar sen går jag ut på internet å lägger ut siderna på Freewebs,,,, om ja nu laddar ner ett spel i en zip-fil hur ska ja göra för att lägga in det så man spelar det på sidan?
Men hur lägger du ut sidorna då? Laddar du upp dem på något sätt eller klistrar du bara in html-koden?
↗ till inläggetjag lägger upp i freewebsMen hur lägger du ut sidorna då? Laddar du upp dem på något sätt eller klistrar du bara in html-koden?
Kan du inte bara lägga upp spelen då också?
↗ till inläggetdet måsta vara flash elr java typ :PAlså det enda pogram jag använder det är anteckningar sen går jag ut på internet å lägger ut siderna på Freewebs,,,, om ja nu laddar ner ett spel i en zip-fil hur ska ja göra för att lägga in det så man spelar det på sidan?
↗ till inläggetdu kan få min Mouse-Serie ;) PM-A mig om det :D
Du använder antingen embed-taggen eller showcontent-taggen.
jaha men om jag nu har ett spel inlagt på freewebs vad är html koden jag ska skriva in för att den ska synas
vad är det för spel du har inlagt på freewebs?
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in