Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har nu suttit och lekt och programmerat med KPL. Jag har nu bestämt mig för att göra ett litet enkelt RPG spel. Ett mellanting mellan dom gammla Zelda spelen och RuneSape. Det kommer att vara 2d.

Man ska t.ex kunna gå in i byggnader och gå till nästa skärmbild som i Zelda.

Man ska kunna levla som i Runescape men på ett enklare sett.

Till en början så ska man inte kunna slåss. För detta är bara speltillverkning som hobby.

Hmm, det kanske inte låter som ett lätt projekt. Det kanske det inte är. Men jag har bestämt mig och då ska det göras också. Det kommer nog ta sin tid, men det är skoj...

Så om någon vill göra sprites till något spel så är jag öppen för förslag.

Ditt namn/Smeknamn kommer att få stå med i koden om du vill att det ska vara med. Det behöver inte vara en person som gör sprites, det kan vara fler om det är fler som vill.

• 2 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

Jag är dålig på att göra sprites bättre på att göra om :/ Men kan man göra sånt i KPL? Och kommer det vara online?

Redigerat av Beldur
Skrivet (redigerat)

OK, då vet jag det... Som sagt, jag har tänckt at spelet ska vara i stil med RuneScape. Så man kan ju kopiera lite från RS och göra om det lite eller få idéer av det.

Men, men. Om ni verkligen är intresserade så skriv en gång till. Jag kan skicka sprites som jag har skaffat från internet om ni vill använda...

KOM IHÅG!!! Om ni är med så kom med idéer (så klart), för alla gör ju spelet i så fall :medieval:

Beldur: Vad menar du med "Men kan man göra sånt i KPL"?

Till en början så kommer det inte att vara online. Men om nya KPL (Phogram) stödjer det så kommer jag att försöka mig på det om jag inte har för mycket att gör...

Redigerat av TheDarkElf

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...