Pelleelle Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Skrivet 8 Oktober 2006 Kan jag få lite tips hur man klarar sista kapitlet i fire emblem: the sacred stones? Jag har dessa karaktärer: Eirika, lv. 3, great lord(uppgraderades på lv. 20), vapen: rapier(11 kvar), silver sword(oanvänd), silver blade(oanvänd), sieglinde(28 kvar). Ephraim, lv. 5, great lord(uppgraderades på lv. 16), vapen: killer lance(11 kvar), brave lance(29 kvar), reginleif(34 kvar), siegmund(25 kvar). Dozla, lv. 6, berserker, vapen: 2 dragon axe(oanvända), silver axe(oanvänd), garm(oanvänd) Myrrh, lv. 18, manakete ( :lol: ) , kvar på dragonstone: 25 Saleh, lv. 5, sage, vapen: thunder(13 kvar), elfire(24 kvar), fimbulvetr(18 kvar), excalibur(oanvänd) Duessel, lv. 12, great knight, vapen: brave axe(29 kvar), silver lance(18 kvar), silver blade(oanvänd) Artur(min bästa), lv. 20, bishop, vapen: lightning(oanvänd), divine(5 kvar), ivaldi(26 kvar)(han klarade sig ända upp till våning 5 på tower of valni.. ENSAM!!!) Joshua, lv. 6, assasin, vapen: killing edge(9 kvar), lancereaver(oanvänd), silver sword(oanvänd, silver blade(oanvänd) Cormag, lv. 11, wyvern lord, vapen: silver lance(4 kvar), silver lance(18 kvar), vidofnir(oanvänd) Knoll, lv. 4, summoner, vapen: flux(28 kvar), nosferatu(19 kvar) Amelia, lv. 3, general, vapen: horseslayer(15 kvar), silver lance(oanvänd) Gerik, lv. 11, mercenary, vapen: iron sword(38 kvar), steel blade(15 kvar), lancereaver(oanvänd) Seth, lv. 15, paladin, vapen: brave sword(26 kvar), silver lance(16 kvar), silver blade(oanvänd), audhulma(28 kvar) Franz, lv. 12, cavalier, vapen: iron blade(26 kvar), iron lance(28 kvar), iron sword(15 kvar) Forde, lv. 14, cavlier, vapen: steel sword(20 kvar), iron blade(23 kvar), steel lance(25 kvar) Ross, lv. 10, pirate, vapen: hatchet(11 kvar), iron axe(38 kvar), steel axe(27 kvar) Tethys, lv. 3, dancer Kyle, lv. 10, cavalier, vapen: iron sword(19 kvar), steel lance(21 kvar) Ewan, lv. 8, mage, vapen: fire(36 kvar), thunder(11 kvar), fire(oanvänd) Tana, lv. 13, pegasus kn., vapen:iron sword(6 kvar), heavy spear(15 kvar) Moulder, lv. 4, priest, stavar: heal(19 kvar), barrier(14 kvar) Neimi, lv. 11, archer, vapen: killer bow(13 kvar), longbow(13 kvar), steel bow(14 kvar) Colm, lv. 7, thief, vapen: iron sword(11 kvar), lockpick(9 kvar), iron sword(oanvänd) Innes lv. 4, sniper, vapen: iron bow(33 kvar), steel bow(24 kvar), silver bow(12 kvar), nidhogg(oanvänd) Syrene, lv. 4, falcoknight, vapen: javelin(5 kvar), silver lance(14 kvar) L'arachel, lv. 5, trobadour, stavar: heal(20 kvar), mend(16 kvar), torch(6 kvar) natacha, lv. 5, cleric, stavar: heal(8 kvar), torch(oanvänd) Gilliam, lv. 7, knight, vapen: iron lance(41 kvar), steel lance(oanvänd), javelin(oanvänd) Garcia, lv. 8, fighter, vapen: hand axe(7 kvar), halberd(17 kvar), iron axe(37 kvar) Lute, lv. 6, mage, vapen: fire(12 kvar), elfire(oanvänd), thunder(oanvänd) Vanessa, lv. 8, pegasus kn., vapen, iron lance(24 kvar), slim lance(27 kvar) Marisa, lv. 5, myrmidon, vapen: shamshir(19 kvar) Rennac, lv. 1, rouge, vapen: steel sword(5 kvar), steel sword(25 kvar) Kan någon bygga ihop ett lag som jag ska använda av dessa gubbarna? Tacksam för hjälp. :)
Fruktnystan Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Skrivet 14 Oktober 2006 Har du inte ens en enda gubbe på lv.20!? :angry: Mitt råd till dej är att knodda Laghdu Ruins eller Tower Of Valni tills du blir bättre.Och du,sista banan är inte svår.Tycker du det,har du uppenbarligen inte klarat ettan till GBA.DET är svårt!
Larath Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Skrivet 14 Oktober 2006 (redigerat) mitt tips är att lvla: Joshua Ewan Colm Neimi L'arachel Gilliam Cormag Natasha Gerik Lute Ross dessa använde jag när jag klarade ut spelet, fast mina var jättelvlade pga lvl 20 på dom flesta efter kapitel 5 eller så. Redigerat 14 Oktober 2006 av Larath
Pelleelle Skrivet 14 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 14 Oktober 2006 Har du inte ens en enda gubbe på lv.20!? :angry: Mitt råd till dej är att knodda Laghdu Ruins eller Tower Of Valni tills du blir bättre.Och du,sista banan är inte svår.Tycker du det,har du uppenbarligen inte klarat ettan till GBA.DET är svårt! Klaga lagom. <_< Jag var redan på sista kapitlet, jag kan väl inte backa ett kapitel eller!? Min Artur är på lv. 20! >:-( Jag har redan klarat sista banan. :lol: Jag använde: Eirika, Ephraim, Myrrh, Duessel, Artur, Seth, Cormag, Dozla, Saleh, Joshua, Amelia och Knoll. Just nu har jag 4 på lv. 20: Artur, Seth, Cormag, Joshua. Min Artur är nästan oändligt stark, jag har ökat alla hans status(utom luck) till max. :)
Larath Skrivet 21 Oktober 2006 Rapport Skrivet 21 Oktober 2006 Har du inte ens en enda gubbe på lv.20!? :angry: Mitt råd till dej är att knodda Laghdu Ruins eller Tower Of Valni tills du blir bättre.Och du,sista banan är inte svår.Tycker du det,har du uppenbarligen inte klarat ettan till GBA.DET är svårt! och varför har du inte luck i max?! det ger ökad crit chans ju.
Pelleelle Skrivet 21 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 21 Oktober 2006 (redigerat) Jag håller på att öka den nu. Men nu försöker jag klara lagdou ruins, jag är just nu på våning 6 och har fått Glen och... minns inte namnet :P . Nya 20 levlade: Duessel, Ephraim. EDIT: NU har Artur max i luck, jag fick över 48 000 gold i LR, men jag orkade inte fortsätta mer när jag kom till våning 8. Jag hade hållit på i 4 timmar så vem orkar mer? :zzz: Redigerat 21 Oktober 2006 av ruby king
Larath Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Skrivet 22 Oktober 2006 varför har du duessel? han är jättekass ju... jag gör hellre min amelia till en sådan än har honom.
Pelleelle Skrivet 22 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 22 Oktober 2006 JAG tycker att han är bra. Man får väl tycka vad man vill?
Larath Skrivet 22 Oktober 2006 Rapport Skrivet 22 Oktober 2006 JAG tycker att han är bra. Man får väl tycka vad man vill? jag tycker att alla sådana s*ger, knoll, duessel (seth är ett undantag) alla som är färdig utveckalde brukar vara jättedåliga. men smaken är som baken, delad men jag hade dessutom tur när jag lvlade min gubbbar, min L'Arachel till ex hon kan maxa alla stats utan att ta saker som ökar. men inte hp då fast allt annat.
Pelleelle Skrivet 23 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 23 Oktober 2006 (redigerat) Jag funderar på att göra Moulder till en bishop. Är det ett bra val? Redigerat 23 Oktober 2006 av ruby king
Larath Skrivet 24 Oktober 2006 Rapport Skrivet 24 Oktober 2006 (redigerat) Jag funderar på att göra Moulder till en bishop. Är det ett bra val? enligt mig är moulder en dålig gubbe pga att han får dålig gain i statsen han behöver, natasha är mycket bättre. min starkaste gubbe kan gör drygt 120-130 skada :D Redigerat 24 Oktober 2006 av Larath
Pelleelle Skrivet 24 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 24 Oktober 2006 Jag skrev fel, jag håller på att göra moulder till en bishop på den som jag gick ephraim vägen på. Jag håller på att träna Natasha för att hon har högst level av mina "helare". (synd att hon är på lv. 6, för mina gubbar är för starka nästan alla :( )
Rekommendera inlägg