💬
Logga in
Fuska.se

Ogilitg Partitions Lista

8 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Hur rättar jag till felet "Ogiltig Partitions lista" som gör så att datorn inte kan starta? Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp.

Nivå 5 · Fuskare

Ja, har du testat fixmbr/fixboot-kommandot med xp-skivan?

Du skriver Fixmbr X: eller Fixboot X: i återställningskonsolen (där X enhetsbeteckningen på huvudpartitionen)

Fixmbr skulle jag iaf testa eftersom Mbr:en innehåller partitionstabellen.

[EDIT: Tänk på att du kan skada partitionstabellen med mbr-kommandot om datorn inte är virusfri och/eller har skadad hårdvara.]

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

NU är det så att datorn inte startar alls, så var ska jag göra commandot? Btw: har inte jag dig på msn?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Är den helt död eller kommer det bara fram något felmeddelande?

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Jag kommer fram tills innan det kommer upp "Starta Med cd" Precis innan det kommer det upp där nere "Ogiltig partitonell lista" sen händer inget mer.

Nivå 5 · Fuskare

Du kan alltså inte gå in i BIOS och ställa in så att CD bootar först och sedan gå in i xp-skivan?

PS. Du ska inte starta med xpskivan. Du ska gå IN på xpskivan och skriva kommandot i återställningskonsolen. Du kan behöva trycka in nån knapp för att komma in i installationsmenyn...det brukar isf stå att man måste trycka in en knapp för att avbryta start med cd eller liknande.

9 Oct 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Hur startar jag bios? :P

Nivå 5 · Fuskare

Det brukar stå under booten.

Press X to enter BIOS/Setup är ett exempel.

Delete, F-knapp och liknande är vanliga knappar till BIOS.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

okej, får se om de hinner komma upp innan det stannar

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in