Chainsawkitten Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Skrivet 9 Oktober 2006 På www.catschool.se.tc finns några tutorials som jag gjort. Det finns inte så många men det kommer att komma fler. De handlar om programmering! Citera
Gäst Moberg Skrivet 10 Oktober 2006 Rapport Skrivet 10 Oktober 2006 Om mans kriver ut '\n' i C så skriver man väl ändå ut tecknet \n, alltså en ny rad? Eller har jag fel nu? Sen skulle jag inte vilja kalla html för ett programmeringsspråk, men vad vet jag. Roligt initiativ! :) Citera
Chainsawkitten Skrivet 11 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 11 Oktober 2006 (redigerat) Det beror på. Om du skriver det inom "\n" så blir det ny rad. Om du skriver det inom '\n' så skrivs allting ut exakt som du skrev in det. Det vill säga \n. EDIT: Nu har jag laggt till en tutorial om variabler i c och så behöver man inte ladda ner allt från Host-a längre. Redigerat 11 Oktober 2006 av Chainsawkitten Citera
Gäst Moberg Skrivet 11 Oktober 2006 Rapport Skrivet 11 Oktober 2006 (redigerat) Jaha okej, så man kan skriva ut strängar mellan 'dessa' tecken också? Redigerat 11 Oktober 2006 av Moberg Citera
Chainsawkitten Skrivet 12 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 12 Oktober 2006 Japp, precis. Men tänk på¨att det är skillnad mellan " och ' som jag nämde innan./\ Citera
Gäst Moberg Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Skrivet 12 Oktober 2006 (redigerat) För mig fungerar det inte alls att skriva ut något mellan 'dessa' men "dessa" funkar fint. fel: 2 invalid conversion from `int' to `const char*' 1 multi-character character constant Redigerat 12 Oktober 2006 av Moberg Citera
Chainsawkitten Skrivet 12 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 12 Oktober 2006 (redigerat) 2 invalid conversion from `int' to `const char*' 1 multi-character character constant Får jag se koden? Redigerat 12 Oktober 2006 av Chainsawkitten Citera
Gäst Moberg Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Skrivet 12 Oktober 2006 Detta har jag då kompilerat med g++ är det där felet är? #include <iostream> #include <conio.h> #include <stdio.h> using namespace std; int main() { cout << "Hello Standard Project!\n\n"; printf('\na\n'); getch(); return 0; } Fast jag tycker ju inte att det skulle vara nån skillnad på printf()-funktionen. Citera
Chainsawkitten Skrivet 12 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 12 Oktober 2006 Det där är helt fel. Du blandar C++ och C. Ajabaja.. #include <iostream> är C++ för #include <stdio.h> som är C using namespace std; är C++ cout är C++ för printf som är C getch(); är C++ så bestäm dig för om du vill använda C++ eller C. Tutorialerna på min hemsida är i C som jag tycker är bäst. Tyvärr är C lite svårare, inte egentligen men det finns mååånga fler tutorials till C++. Det var av den anledningen jag skapade Catschool. :student: Iaf ha en bra dag. Citera
Gäst Moberg Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Skrivet 12 Oktober 2006 Ja jo jag vet att det där är C++ men jag tycker inte det borde vara någon skillnad på printf funktionen för det? Aja om vi struntar id et då, vet inte riktigt hur jag ska göra för att skapa ett C-projekt, har bara gjort C++ projekt än så länge xD... Det jag behöver veta är väl hur makefilen ska se ut, alltså vilka kommandon som ska köras... För C++ använder jag g++ men vad heter den för C? Citera
Chainsawkitten Skrivet 16 Oktober 2006 Författare Rapport Skrivet 16 Oktober 2006 Du kan alltid ladda ner och installera Dev-C++ som jag också skrev om som tutorial. Det klarar både C++ och C och är riktigt bra. Citera
Gäst Moberg Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Skrivet 16 Oktober 2006 Nej tack, jag gillar inte Dev-Cpp. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.