Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Om mans kriver ut '\n' i C så skriver man väl ändå ut tecknet \n, alltså en ny rad? Eller har jag fel nu?

Sen skulle jag inte vilja kalla html för ett programmeringsspråk, men vad vet jag.

Roligt initiativ! :)

Skrivet (redigerat)

Det beror på. Om du skriver det inom "\n" så blir det ny rad. Om du skriver det inom '\n' så skrivs allting ut exakt som du skrev in det. Det vill säga \n.

EDIT: Nu har jag laggt till en tutorial om variabler i c och så behöver man inte ladda ner allt från Host-a längre.

Redigerat av Chainsawkitten
Skrivet (redigerat)

Jaha okej, så man kan skriva ut strängar mellan 'dessa' tecken också?

Redigerat av Moberg
Skrivet (redigerat)

För mig fungerar det inte alls att skriva ut något mellan 'dessa' men "dessa" funkar fint.

fel:

2    invalid conversion from `int' to `const char*'
1    multi-character character constant

Redigerat av Moberg
Skrivet

Detta har jag då kompilerat med g++ är det där felet är?

#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <stdio.h>

using namespace std;

int main()
{
    cout << "Hello Standard Project!\n\n";
    printf('\na\n');    

getch();
    return 0;
}

Fast jag tycker ju inte att det skulle vara nån skillnad på printf()-funktionen.

Skrivet

Det där är helt fel. Du blandar C++ och C. Ajabaja..

#include <iostream> är C++

för

#include <stdio.h> som är C

using namespace std; är C++

cout är C++

för

printf som är C

getch(); är C++

så bestäm dig för om du vill använda C++ eller C. Tutorialerna på min hemsida är i C som jag tycker är bäst. Tyvärr är C lite svårare, inte egentligen men det finns mååånga fler tutorials till C++. Det var av den anledningen jag skapade Catschool. :student: Iaf ha en bra dag.

Skrivet

Ja jo jag vet att det där är C++ men jag tycker inte det borde vara någon skillnad på printf funktionen för det?

Aja om vi struntar id et då, vet inte riktigt hur jag ska göra för att skapa ett C-projekt, har bara gjort C++ projekt än så länge xD...

Det jag behöver veta är väl hur makefilen ska se ut, alltså vilka kommandon som ska köras...

För C++ använder jag g++ men vad heter den för C?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...