💬
Logga in
Fuska.se

Bredband

5 svar · startad

jag har ett problem med mitt bredband från comhem. Jag köpte bredband förra året den 12 oktober från com hem som var 160kbit tror jag. Och nu har det gått ungefär ett år sedan vi, blev deras kund och på ett brev som vi fick från comhem står det att jag kommer få 500kbit efter att det har gått exakt 1 år sedan vi blev kund hos comhem. Och nu har det gått ett år och jag har inte märkt nån skillnad.

När jag går in på kontrollpanelen i nätverksanslutningar ser jag att det har kommit en ny Anslutning. Det står att det är en Net Adapter och jag ingen aning vad det är. Är det mitt nya bredband???.

När jag trycker på den gammla anslutningen som jag hade innan så verkar den fungera helt OK. Men när jag trycker på net adapter ser det ut som om den inte funkar. När jag trycker på den står det "Skickat 0 Mottaget 0" Men på den gammla står det "Skickat 1235 Mottaget 1188"

Hjälp mig så mycket ni kan!

Jo, det brukar oftast vara så att man måste ringa till dem och be dem aktivera den nya hastigheter - Så var det med mig iallafall.

Ring comhem och berätta att din bredbandshastighet skulle höjts från 160kb/s till 500 och be dem kolla upp det, så fixar det sig :P

Ditt modem eller nätverskort klarar nog inte av 500kb/s.

okej tack:D

OFFTOPIC: Kan verkligen bredband ha så låg hastighet

ONTOPIC:Prova det där kontrollera ny program vara om inte det funkar Ring kundtjänst

Ditt modem eller nätverskort klarar nog inte av 500kb/s.

Alla nätverkskort klarar väl det (såvidare inte datorn e från 1990)???

Senast ändrad:

Jag tror inte att man har en monsterdator när man har 160kb/s...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in