Jag ska köpa ett Pci-grafikkort idag och nu undrar jag om man behöver göra något efter man har satt i det i pci uttaget (har en plats kvar). Hjälp tack.
Jag hörde nått förrut att man måste gå in på B.I.O.S och sånt skit. Nån som vet hur man gör :)
Jag ska köpa ett Pci-grafikkort idag och nu undrar jag om man behöver göra något efter man har satt i det i pci uttaget (har en plats kvar). Hjälp tack.
Jag hörde nått förrut att man måste gå in på B.I.O.S och sånt skit. Nån som vet hur man gör :)
LoL Plopp du hörde visst inte vad vi sa i din förra tråd men men skyll dig själv
ladda ner senaste drivern av den tillverkaren som har gjort kortet och installera drivern enkelt.
okej men shit jag var nyss i misco och de hade bara 128 pci-grafikkort (jag menar inte pci-express). Vet någon vart man kan köpa 256 pci-grafikkort :)
Se till att ditt moderkort tål kortet, ett 256 pci kort till ett moderkort som är skit, nja.. Om du vill spela bra spel måste du ha en bra processor också ^^.
Prova Webhallen om du bor i Stockholm.
nej jag hittade en på www.netonnet.se med 256mb :D . Den kan jag ta!
Men kan ni förklara hur man ska göra efter man satt i kortet. Skulle man inte gå in på bios eller nånstanns :blink:
MEN JAG HAR JU SKRIVIT BLIR SÅ j*vla SUR :angry:
ladda ner drivrutinerna från Nvidia eller ATI eller vad du nu tog för kort, så du har nyss köpt ett nytt kort, så duu ska ha ett till? varför det? du kan inte använda två kort på samma gång då PCI inte stöder SLi eller Crossfire.
↗ till inläggetBara för det är 256mb så är den inte bättre. Linka den tack.nej jag hittade en på www.netonnet.se med 256mb :D . Den kan jag ta!
Men kan ni förklara hur man ska göra efter man satt i kortet. Skulle man inte gå in på bios eller nånstanns :blink:
Det går inte att linka den men jag kan förklara
1. Gå in på www.netonnet.se
2. Klicka på datorkomponenter på vänster sida
3. Klicka sedan på PCI som du ser efter du klickat på datorkomponter
4. Sedan klickar du på Pci-kortet med 256mb för 869kr
Okej jag ska hitta drivrutiner men går det verkligen att hitta drivrutiner till ett vanligt Pci-grafikkort.
Men vad ska jag göra med det gamla grafikkortet. Jag kan inte ta ut den ur datorn :o
Ta ut det eller lämna kvar, men om du lämmnar kvar måte du sätta det nya grafikkortet som primary i BIOS
okej tackar :)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in