Hej ska snart köpa emerald och vill gärna veta massoa av bra pokemon att försöka fånga. ps skriv gärna eran favvo okså.
Vilka Pokemon?
I emerald så är det första gymmet sten,kontra det med vatten,börja med Mudkip!
Fånga tidigt en ralts och en Makukita!
ok ska jag göra tack för tipset.
min favvo pokemon är typ metagross
↗ till inläggetmin favvo pokemon är typ metagross
Men den får man först efter E4. Men Mudkip e bra för första o tredje gymmet. För gym 2 skulle jag fånga en Sabeye för då kan ledaren inte göra dig ett dugg.
↗ till inläggetMukip är inte bra för 3:an,utan marstomp/swampert,de är äve bra mot 4:an.min favvo pokemon är typ metagross
ok jag antäknar ( hur var det nu då) jag skulle börja med mudkip och sen fånga en ralts och en makuhita tidigt sen till gym 2 skulle jag fånga sableeye ok det blir nog bra.
↗ till inläggetok jag antäknar ( hur var det nu då) jag skulle börja med mudkip och sen fånga en ralts och en makuhita tidigt sen till gym 2 skulle jag fånga sableeye ok det blir nog bra.
Ja,Så här:
Gym 1:Mudkip
Gym 2:sableye/ralts
Gym 3:Marshtomp(Mudkips utveckling).
Gym 4:Marshtomp
Gym 5:Makukita
Gym 6:Makukita/hariyama,Manectic
Gym 7:Sableye
Gym 8:Manectic
Gör så här:Börja med Mudkip,när du är vid route 103 fångar du Ralts,Vid defword town fångar du sableye och Makukita.Vinn gummet med raltsOBS!Använd sableye vid matcher som inte är gym matcher.Fånga Electric effter Gym 5,mer info kommer sedan..
↗ till inläggetok jag antäknar ( hur var det nu då) jag skulle börja med mudkip och sen fånga en ralts och en makuhita tidigt sen till gym 2 skulle jag fånga sableeye ok det blir nog bra.
Men Sabeye e immun mot gymledarens pokemon gym 2. O med Keen eye funkar inte Sand-attack. Så Sabeye e mycket bättre mot gym 2 än Ralts
Tänk dess moves då,aja kanske det.Någon kanske har någon annan attack?
Ändrar.
fånga bagon
Ta manetric o blaziken. de slår det mesta. men jag föredrar att variera mellan de jag inte haft någongång innan. Men manetric och blaziken är bra att ha om man vill klå det mesta.
↗ till inläggetOm man har Bulk Up och Double Kick på Blaziken/Combusken så äger den sönder Normal-gymmet :cool: .Ta manetric o blaziken. de slår det mesta. men jag föredrar att variera mellan de jag inte haft någongång innan. Men manetric och blaziken är bra att ha om man vill klå det mesta.
När combusken lär sig dubbelkick tar den dem mesta...
swampert är bra :cool:
jag har swapert men mudkip elr marhstomp är inte så bra i början. då tar jag hellre torchick elr combusken.
jag skulle börja med torcik sen på vägen till första gymmet så skulle jag fånga en ralts och winggul :P min favvo är carizard men han finns ju inte på emerald så det får bli blaziken :P
Jag varnar dig för att lära blaziken Double kick.
dess sp.attack är högre.sattsa på sp.sweeper.
Lär den Sky Uppercut då.
Jag ska ta trecko eller torchik tror jag för jag har miudkip på saphire