Hoppa till innehåll

Våldtäkt Är Killarnas Fel?


Gäst ENGULBanaaAaAaN
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Visst, det är nog killens fel att han inte kan hålla sej borta, gå in på toa och gör din grej istället eller nåt. Och en del tjejer klär sig utmanande , typ fjortisar; dom får skylla sej själva.

 

Det är olagligt att våldta någon, det är ej olagligt att klä sig utmanande. Guggo gav väldigt bra exempel. Jag utvecklar ett av exemplet. En rik människa som klär sig i dyra kläder, dvs kanske en boss kostym, rolex, kör porsche osv. Ett lämpligt offer för en person som ska råna någon. Det syns på killen att han är rik, eller iallafall att han har ett hyfsat cashflow. Han har med andra ord klätt sig "utmanande", är det då hans fel? Svaret är nej, man ska få se ut hur man vill, klä sig hur man vill utan att bli antastad eller kränkt på något sätt.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kvinnan/tjejen som skrivit artikeln har troligen själv blivit våldtagen så innan man dömer henne borde man tänka sig in i hennes situationen. Det hat hon verkar ha för det manliga könet tyder på att ngt hänt henne.

 

Visst, det är nog killens fel att han inte kan hålla sej borta, gå in på toa och gör din grej istället eller nåt. Och en del tjejer klär sig utmanande , typ fjortisar; dom får skylla sej själva.

 

Är det inte fritt att klä sig som man vill? ska man bara för att man är tjej bli tvingad att bära 4 tröjer 5 byxor och mössa som täcker ansiktet bara för att vara säker på att man inte ska bli våldtagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"man får lära sig att leva med det och det går över" har du blivit våldtagen eftersom du kan skriva på det sättet hur kan du veta hur det känns att bli våldtagen jag tror inte att det är specielt lätt att glömma och gå vidare det kommer nog plåga den som blev våldtagen för alltid. Våldtäkt kan vid en del tillfällen förstöra kvinnor/tjejers tillit till män så att den kvinna/tjej som blivit det aldrig någonsin kan lita på en man igen.

 

Nej jag har inte blivit våldtagen, däremot så har jag blivit kränkt och eftersom att jag ser brottet som en misshandel av det grövre så anser jag att dom psykiska skadorna är likadana. Och precis som jag sa, man får lära sig att leva med det och då går det över, jag säger inte att man glömmer eller att man då och då inte känner av det. Detta är vad jag anser, och hur jag skulle reagera. Jag kan inte annat än att se det ur mitt perspektiv, alla påverkas olika i/av olika situationer.

 

Måste bara påpeka en gång till att det inte endast är killar som våldtar, det finns även tjejer. Så fort det diskuteras om våldtäkter så brukar det bli lite enkelspårigt, den vanlig kopplingen kvinna=offer man=gärningsman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Andreasswf

Själv tycker jag att våldtäkt är ett brott lika hemskt som mord, om det då är riktig våldtäkt och inte bara en "under - fyllan - händelse". Om en tjej blir våldtagen när hon är ute och går sent på kvällen så skall gärningsmannen få ett så långt straff som han är värd.

 

Men man ska inte dra alla män/killar över en och samma kant alla är inte elaka, våldtäks lystna galningar, utan det finns många snälla, roliga och underbara killar/män och dom ska inte beskyllas för ngt. Det är i alla fall min mening. 

 

Det finns ju också kärlekskranka minderåriga..

Ett exempel är när en typ...14 åring och 16 åring har sex så blir det väl våldtäkt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"man får lära sig att leva med det och det går över" har du blivit våldtagen eftersom du kan skriva på det sättet hur kan du veta hur det känns att bli våldtagen jag tror inte att det är specielt lätt att glömma och gå vidare det kommer nog plåga den som blev våldtagen för alltid. Våldtäkt kan vid en del tillfällen förstöra kvinnor/tjejers tillit till män så att den kvinna/tjej som blivit det aldrig någonsin kan lita på en man igen.

 

Nej jag har inte blivit våldtagen, däremot så har jag blivit kränkt och eftersom att jag ser brottet som en misshandel av det grövre så anser jag att dom psykiska skadorna är likadana. Och precis som jag sa, man får lära sig att leva med det och då går det över, jag säger inte att man glömmer eller att man då och då inte känner av det. Detta är vad jag anser, och hur jag skulle reagera. Jag kan inte annat än att se det ur mitt perspektiv, alla påverkas olika i/av olika situationer.

 

Måste bara påpeka en gång till att det inte endast är killar som våldtar, det finns även tjejer. Så fort det diskuteras om våldtäkter så brukar det bli lite enkelspårigt, den vanlig kopplingen kvinna=offer man=gärningsman.

Visst du kanske har blivit kränkt, misshandlad eller vad det nu är men om du inte har blivit våldtagen så vet du ju inte hur det känns så du kan inte veta hur psyket påverkas av att bli våldtagen.

 

I det här fallet är det en diskution om mäns våldtäkter på kvinnor eftersom artikel handlar om det. Självklart kan även män bli våldtagna men bara för att man pratar om våldtäkt så behöver man inte tala om det från båda sidor för att det på ngt sätt ska bli rättvist. Jag menar hade artikeln varit skriven av en man som skrev om våldtäkt mot män så hade vi ju diskuterat det och då inte behövat nämt alla kvinnor som blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

of course ska inte tjejer behöva ha lager med kläder, jag tycker däremot att dom kan ta på sig nått mer ( eof är det jävligt sexigt med urringat :P ) tillexempel en tröja om dom nu inte vill att killar ska kolla dom på pattarna elelr annat.

 

jag säger inte att dom får skylla sig själva, och det är klart att det inte är rätt att killar våldtar bara för att dom klär sig utmanande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Selene @ 23/01-2007 19:56:21)
"man får lära sig att leva med det och det går över" har du blivit våldtagen eftersom du kan skriva på det sättet hur kan du veta hur det känns att bli våldtagen jag tror inte att det är specielt lätt att glömma och gå vidare det kommer nog plåga den som blev våldtagen för alltid. Våldtäkt kan vid en del tillfällen förstöra kvinnor/tjejers tillit till män så att den kvinna/tjej som blivit det aldrig någonsin kan lita på en man igen.

 

Nej jag har inte blivit våldtagen, däremot så har jag blivit kränkt och eftersom att jag ser brottet som en misshandel av det grövre så anser jag att dom psykiska skadorna är likadana. Och precis som jag sa, man får lära sig att leva med det och då går det över, jag säger inte att man glömmer eller att man då och då inte känner av det. Detta är vad jag anser, och hur jag skulle reagera. Jag kan inte annat än att se det ur mitt perspektiv, alla påverkas olika i/av olika situationer.

 

Måste bara påpeka en gång till att det inte endast är killar som våldtar, det finns även tjejer. Så fort det diskuteras om våldtäkter så brukar det bli lite enkelspårigt, den vanlig kopplingen kvinna=offer man=gärningsman.

 

Visst du kanske har blivit kränkt, misshandlad eller vad det nu är men om du inte har blivit våldtagen så vet du ju inte hur det känns så du kan inte veta hur psyket påverkas av att bli våldtagen.

 

I det här fallet är det en diskution om mäns våldtäkter på kvinnor eftersom artikel handlar om det. Självklart kan även män bli våldtagna men bara för att man pratar om våldtäkt så behöver man inte tala om det från båda sidor för att det på ngt sätt ska bli rättvist. Jag menar hade artikeln varit skriven av en man som skrev om våldtäkt mot män så hade vi ju diskuterat det och då inte behövat nämt alla kvinnor som blir det.

Har du blivit våldtagen? Om inte, så vet väl du inte heller hur det känns och kan då inte hävda motsatsen? Som sagt, man ser det ur ett eget perspektiv. Och som jag påstått tidigare så ser jag en våldtäkt som grov misshandel, och därav drar jag slutsatsen om hur det känns och hur det påverkar ens psyke. Om du läser igenom artikelen så handlar den inte specifikt om våldtäkter mot kvinnor utan mer om våldtäkter i allmänhet. Och killar beskylls för det, och då är det väl en självklarhet att man påpekar att kvinnnor våldtar dom också. Det är väl också en självklarhet att man kan diskutera om saker som man själv inte har blivit utsatt för och ha relevanta värderingar. Säg att vi skulle diskutera om mord, så säger någon "det är vidrigt att mörda någon", kan man då hävda det utan att ha mördat någon själv. Man vet ju inte hur det känns?. Det är där ens egna moral och värderingar kliver in, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...