💬
Logga in
Fuska.se

Wifi-problem

16 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

När jag skulle fixa wifi inställningarna så jkag gjorde det där hot-spots grejen och jag fick fram våran router i meny men så gvietvis har vi mer säkerhetsinstälnningar än wep kod. För att lättare förklara. När det komemr fram olika hot-spots så är det ju olik,a sort hänglås på dem och på våran router är det ett grått hänglås. Finns det något sätt i routern inställningar så jag kan köra med den.

En del routrar fungerar det bara inte med , tror du måste Köpa Wifi Usb connector

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Det var det det. *Dra en lång ramsa*. Jag orkar inte pröjsa för en usb connector. Någon som vet ifall det finns hotspots på mcdonalds i sverige.

Finns det ? :D TUfft :D

MEn den kostar ju Bara 500 det är värt det..

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

Men jag orkar inte pröjsa femhundfra på att spela online får väll önska mej det i födelsedags present.

21 Jan 2007

grått hänglås betyder att nintendo ds inte stödjer det krypteringsättet. ändra krypteringen till wpa

Mitt hänglås var öppet men det fungreade ändå inte..

Btw , här kan du se om din router fungerar eller om du måste pröjsa 500 spänn för en USb connector

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Kanske måste ni fixa med branväggen/väggarna... alltså försöka få den att accerptera att ert DS tar åtkomst till uppkoppling.

Jag har ju själv en Wi-fi Connector så jag vet inte riktigt hur det funkar annars.

25 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Man måste ha Kontantkort för att surfa på MCdonalds... ;)

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

Vad menar du med kontant kort? Är det inte sånt man har till telefon.

Vad kostar ett sånt ?

26 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Kreditkort mena jag, Dom tar betalt. <_<

Senast ändrad:

27 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #13

Men nu måste du väll mena om man ska surfa med datorn. Ska det inte vara gratis att använda nintendo wifi på hotspots.

Nivå 0 · Nykomling

Tydligen inte... <_<

Funkar inte för mig jag kan inte surfa där för det står att jag måste logga in eller registrera mitt Kreditkort.

f*n , vad snålt..

28 Jan 2007
Nivå 0 · Nykomling

Jag har också problem, kan inte heller ehum..göra det där xd

vi har ingen skyddad router och jag har fyllt i allt rätt, men ändå står det "unable to find an access pont. move the nintendo ds within range of the access point.

så står det error code: 50099 . jag kan sitta 1 meter ifrån router, men det fungerar inte.

kan ingen ge mig en nybörjarkurs med hela allt från början via msn?

Nivå 0 · Nykomling

men gå in på www.nintendowifi.com och sök på den error coden så står det exakt vad det är... ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in